Spørgsmål

Netgear C6250EMR faldet af nettet hver gang større mængder data uploades


Hej,

Jeg har en cloud-backup af mine data hos Amazon og forsøger at uploade en backup til Amazon (Glacier). Når jeg starter backup'en så kører det fint i nogen timer, hvorefter man ikke længere få kontakt til routeren men er nødt til at slukke / tænde den. Så virker den fint igen.

Jeg har sat upload-speed begrænsning på min backup server så den kun bruger 10Mbit ud af de 60Mbit til rådighed men alligevel dør den.

Jeg har tidligere brugt Amazon som backup-destination på et andet yousee net (Skævinge), men i Helsinge virker det ikke længere.

Nogen forslag? Træt router? Fejl i Yousee-nettet?

På forhånd tak,

Bjørn Dirchsen

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej Bjørn

Velkommen til YouSee Forum.

Jeg kan se, at du mangler svar her.

Jeg må erkende, at vi rent vidensmæssigt er ude, hvor jeg desværre ikke helt kan bunde.

Egentlig tænkte på om der var noget log, som du kunne aflæse noget i og det kunne måske være modem-loggen. Det er bare et bud.

Måske en anden bruger har nogle bud:?
Hej Bjørn,

Først og fremmest skal vi have etableret, om der bruges ethernet eller WiFi i denne opsætning.
Dernæst: Har du andet udstyr i din opsætning, udover kabelmodem fra YouSee? Såsom en ekstra router, switch eller lignende?
Dernæst vil jeg gerne vide, om det kun er den pågældende maskine, som du uploader fra, der ikke kan komme på internettet, eller er det flere devices? (Tænk mobiltelefoner, andre computere, iPad's, AppleTV bokse m.v.)

Sidst men ikke mindst, forsøg at tilgå kabelmodemmet via http://192.168.0.1 i din browser, log ind med
Brugernavn: admin
Adgangskode: password

Herefter skal du gå ind på Advanced->Administration->Logs
OG Advanced->Administration->Event Log

I disse 2 kan du se en tidslinje over hændelser i modem/router delene af maskinen.

Tiden er hos de fleste en time bagud, så hvis du for eksempel ser følgende:
[Internet disconnected] 1 Mon Jun 04 21:47:15 2018 0.0.0.0:0 0.0.0.0:0

Så kan det sagtens betyde at den hændelse skete kl 20:47:15 istedet. Bare lige til info.

Prøv at sammenlign hvornår du oplever afbrydelsen af internettet med nogle af de hændelser der sker i loggen. Du kan eventuelt tage et screenshot og uploade det i denne tråd, så jeg bedre kan besvare eventuelle spørgsmål omkring det. Undgå dog at genstarte eller nulstille dit kabelmodem inden du går ind og kigger i de logs, hvis muligt.

En hurtig tilføjelse:
Det er langt fra alle hændelser i de logs der er interessante eller relevante, og nogen kan ligefrem få en til at tro, at nogen forsøger at få illegitim adgang til din maskine. Det KAN være falsk-positiver. I første omgang læg ikke al for megen mening i dem, hvis ikke du forstår dem eller deres betydning.

//Søren

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)