Netgear C6250 og netværks problemer

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg er relativ ny kunde på YouSee og har nogle problemer med den medfølgende Netgear C6250 Gateway Router. De problemer jeg oplever er, at anvendes det trådløse net, så fungerer det faktisk ganske fornuftigt, men når jeg er kræsen og har krav til bedre og hurtigere netværk imellem mine enheder, og ikke synes at 5GHz netværket er godt nok, så kører jeg med kabler! Det virker også fint, men hvis routeren har fået lov til at stå for sig selv en arbejdsdagstid eller en nat, og jeg så starter computer for at bruge internettet, så begynde den at have problemer og den stener over det. Falder af og på (uden at falde af internettet). Hvis jeg så disabler min LAN på PC'en og hopper på WiFi, så spiller det straks? Jeg kan så enable LAN igen og det virker nogle gange, men ellers skal jeg tage strømmen på routeren og så spiller det også igen.

Er der nogen der har en idé til hvad det kan være? Har jeg en router som er lidt syg? :D

3 Kommentarer

Hej Jeg Ønsker også at slutte mig til da jeg har et lignende problem, her forsvinder 5ghz fra alle enheder, mv skal jeg genstarte R/modem for at den trådløse virker igen.

jeg har mv registreret et signal-drop på 2.5ghz så nogle naboer rent faktisk har kraftigere signal end mig hvor jeg liger på en 6plads og  til tider helt ude for rækkevide. mv min bærbar og mobil befinder sig på det samme skrivebord :@

Jeg havde i starten også problemer med at når jeg foretog ændringer på yousee central så var det som om den slet ikke fik at vide den skulle genstarte.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Koll skrev:
Jeg er relativ ny kunde på YouSee og har nogle problemer med den medfølgende Netgear C6250 Gateway Router. De problemer jeg oplever er, at anvendes det trådløse net, så fungerer det faktisk ganske fornuftigt, men når jeg er kræsen og har krav til bedre og hurtigere netværk imellem mine enheder, og ikke synes at 5GHz netværket er godt nok, så kører jeg med kabler! Det virker også fint, men hvis routeren har fået lov til at stå for sig selv en arbejdsdagstid eller en nat, og jeg så starter computer for at bruge internettet, så begynde den at have problemer og den stener over det. Falder af og på (uden at falde af internettet). Hvis jeg så disabler min LAN på PC'en og hopper på WiFi, så spiller det straks? Jeg kan så enable LAN igen og det virker nogle gange, men ellers skal jeg tage strømmen på routeren og så spiller det også igen.

Er der nogen der har en idé til hvad det kan være? Har jeg en router som er lidt syg? :D

Hvis din PC's WIFI indstillinger er sat til automatisk tilslutning og du samtidig har en kablet forbindelse, kan der måske opstå et problem. Hvis du fastholder din kablede forbindelse i forbindelse med at slukke PC'en, bør du sikkert inde du slukker - slukke for din WIFI forbindelse. Måske hjælper det.

Pudsigt, du nævner det med 2.4GHz signalet. Jeg oplever det også som værende ret svagt efter den har kørt lidt. Det kommer tilbage efter reboot, men bliver derefter svagt igen på et tidspunkt.

Derudover har jeg 300mBit - og jeg får alle 300, med mindre jeg bruger, hvad jeg altid har gjort førhen: Indholdsfiltrering. Aktiverer jeg dette, falder hastighed til ca. 60mBit ned / 40mBit op.

Kan den være defekt?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P