netgear c6250 og 802.11ac hastighed?

Hvad er jeres link speeds når i connecter jeres AC udstyr til jeres c6250 router?

Jeg kan højest få mit AC wireless til at connecte med 173mbps, hvilket jo stort set er N hastighed.

Min maskine sidder 5 meter fra min router, full line of sight og alle mine andre devices hare jeg sørget for at de kun connecter på 2.4 mhz for at udelukke traffik som problemet.

Jeg har lidt mistænkt routeren til at være sat op via firmware til at køre 20 mhz, hvilket svarer til den hastighed jeg ser.

Jeg connecter via et netgear a6210 kort tilsluttet en usb 3 port, men ser samme hastigheder når jeg tester via min tlf.

Hvad er andres erfaringer?

Mvh Lars

3 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Mig bekendt er ac kun på 5GHz på vores fælles router. Jeg er forbundet på 6250 med min LG G2 med 433Mb og fruens Nexus 9 er forbundet med 585 Mb.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Læst på nettet:

Lille forskel – stor virkning

Ved første øjekast er der ikke meget at vinde ved 802.11ac-standarden, der i princippet bygger på samme teknologi som 802.11n. Men der er forskel, for ac-standarden arbejder mere effektivt. Data i det trådløse netværk sendes som små pakker – ikke i en lind strøm. Ac-standarden pakker data mere effektivt.

Den har en højere bit-tæthed og kan på den måde øge hastigheden.
802.11ac benytter 5 GHz-båndet, som er mere uforstyrret end 2,4 GHz-båndet, og den nye standard kan bedre end tidligere standarder sende og modtage med en direkte forbindelse mellem den enkelte computer, tablet eller smartphone og routeren. Dertil kommer, at den nye standard kan benytte flere parallelle datastrømme med forskellig frekvens.

Tak for svaret, kan godt tænkes at jeg lige skal have fat i support og lokke dem til at kigge på settings på min router, for kommer du op i de hastigheder, lader den til at køre 80mhz.

Ville bare lige høre om det var et generelt problem eller mig der var uheldig, lader til det er det sidste:)

Mvh Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P