Svar

Netgear C6250 mister internettet konstant

Har en Netgear C6250 fra yousee. (50/10 forbindelse)

Når den har kørt lidt er det som om den mister forbindelsen til internettet. 

Det sker tit når jeg bare sidder ved min Mac. Pludselig er internettet væk. Så skal man vente små 20 sekunder og så er nettet tilbage.

En slukning af routeren kan også afhjælpe problemet. Men kun i kort tid. 

Forleden dag begyndte alle vores Ipads og Iphones at få problemer med at connecte til routeren? Når man så endelig kommer på er det med begrænset netværk. 

Nogen som har en ide om hvad det kan være? 

icon

Bedste svar af Killdish 28 juni 2015, 17:32

For lige at vende tilbage med slutningen.

Jeg har prøvet alt ovenstående og takker for de gode råd. Dog var der ingenting som hjalp. 

Jeg har nu sat routeren i Bridge Mode og sat en ASUS router til. 

Nu spiller det bare! 

Se original

48 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Prøv at sætte kryptering til kun AES. Det gjorde at fruens tablet og Chromecast bedre kunne holde den trådløse forbindelse. Hvis du bruger 5GHz WiFi er det godt at vælge et lavt kanal nummer. I de højere numre er der mange begrænsninger fra land til land (lidt af jungle at udforske) og forskelligt udstyr. På 2,4 GHz har jeg gode erfaringer med at sætte en fast kanal og ikke køre på automatisk, som de trådløse net omkring os. Vi har lagt os på kanal 6 (bevidst holdt os fra kanal 11 og op, da der her er lande specifikke begrænsninger) og de andre net i nærheden kommer sjældent på samme kanal. 6250 passer os fint, men den kan f.eks. ikke klare at 2 bruger Popcorn Time samtidigt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
EDIT:

Som slangefar er ind på, så tjek selvfølgelig også dit wifi signal (signal styrken). Hvis det er meget lavt og der er flere wifi netværk i din nærhed, så kan det godt ødelægge din hastighed / kappe til forbindelse. Computeren så sandsynligvis vil prøve at re-connecte automatisk. Specielt hvis der er flere wifi netværk inkl. dit eget, som køre på samme kanal nummer. Der findes flere gratis tools til monitor af ens wifi nætværk. Et af dem er det her til Mac: http://www.netspotapp.com/

Mener dog også Mac computeren har en wifi analyzer indbygget, desværre kender jeg ikke meget til Mac.

Til windows bruger jeg den her: http://inssider.en.softonic.com/download

Til Android, hvis man bruger det OS: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer

Ellers....

Du kunne også tjekke dine kabler stik forbindeler, at det er lavet godt. Hvis du tidligere ikke har haft problemer, at problemet, som bare pludselig er startet a sig selv, så er det sandsynligvis ikke kabel/stik problemer.

Kan du se om der er "online / link" diode lyd i din router når det sker. Altså om WAN forbindelser ser ud til at virker eller ej?

En anden ting - det er vel ikke sådan, at din router genstarter når der sker? Min egen gamle EPC3925 router havde også engang problemet med, at den mistede forbindelsen til Internettet. Der var perdiodisk, og nogle gange ganstartede den i et loop. Det var problemer med kabel signal spændingen til routeren, som var for højt. Så begyndte den at skifte mellem doscis standarderne, og gik kold i et loop hver gang det skete. Det skulle der en tekniker til at løse med en modstand.

Men det er måske så meget sagt, at det ligefrem skulle være spændings problemer :) Man så har du da lidt ting du kan prøve af og tjekke.

Men det er lidt interessant om problemet pludselig er startet, el. det er ny f.eks. i forbindelse af ny router? Om det er kabal el. Wifi, og om der er mange netværker i nærheden af dig.

Nå jeg kan melde mig på banen med samme problemer.

Jeg bruger dog overhovedet ikke den trådløse del, og de få mobile enheder der er på, er hvert fald ikke skyld i at uplink ryger på routeren.

Det sker jævnligt, gerne 4-10 gange dagligt især om aftenen, hvert fald der der bliver lagt mærke til det.

Det startede altsammen efter der var drift problemer i mit område og min forbindelse blev opgraderet.

Kablingerne er tjekket, der er intet i vejen der, der har været forsøgt med nye kabler uden held.

For lige at vende tilbage med slutningen.

Jeg har prøvet alt ovenstående og takker for de gode råd. Dog var der ingenting som hjalp. 

Jeg har nu sat routeren i Bridge Mode og sat en ASUS router til. 

Nu spiller det bare! 

Havde samme problem, efter opgradering, og efter lang tid og ny router fandt en teknikker endelig ud af at det skyldes at jeg manglede upload kanaler, jeg havde 16 download kanaler men kun 1 upload kanal. Man kan se antallet når man logger på routeren. Jeg har nu fået flere upload kanaler tildelt og har ikke haft problemet siden.

Hej

Jeg har samme problem - bærbar pc og sonos anlæg, der mister forbindelse til internettet. Så måske er løsningen for mig også at få ændret antallet af upload og download kanaler, men hvor gør jeg det?

Mvh

Mogens

Du skal kontakte Yousee, men du kan jo starte med at logge på din router der kan man se hvor mange kanaler man har. Men ellers kontakt suporten.

/Kim

Jeg talte med udvidet support, der ikke mente det havde noget med antal kanaler at gøre, men de ændrede lidt i opsætningen, som jeg ikke lige kan redegøre nærmere for. Jeg ser tiden an om det hjælper.

Hej :)

Har det præcis samme på problem. 

Har dog ingen ekstra router. ville jeg kunne kører bridgemode(C6250, er det vist at slå router mode fra der er tilsvarende) uden at tilslutte en router til modemmet og få det til at virke eller kræver det en ekstra router for at få en ønsket effekt? 

mvh

Har samme problem. Jeg kører med nyeste version af airport extreme og satte op efter Yousee guide. Dvs c6250 i bridge mode og AE som router.

Blev smidt af jævnligt og support sagde de ikke kunne hjælpe mig når jeg har egen router på. Jeg skulle sætte c6250 op som router og AE i bro funktion. Ikke ligefrem som anvisninger på på nettet, men det skulle jo prøves.
Nu er Ae i bro funktion og fungerer som wifi ap og c6250 som router og jeg bliver stadig smidt af!

Wifi signal er stærkt og jeg har omkring 70mbit down / 5 up. Har kun en uplink kanal så måske skal jeg prøve at få flere via support.

Har haft en antennemand ude og sætte kabler op så den del skulle være i orden.

Havde samme problem, havde kun en upload canal, fik fat i en af deres senior supporter (de er der kun i dagtimerne) han bekræftede at jeg ikke have nok kapacitet til mere end 10-15 mb i upload, det var noget som skulle laves på centralen, og efter et stykke tid fik jeg 4 upload canaler, og har ikke haft problemet siden. :-)

Inspireret af dit input Kim (og andre gode i denne her tråd), tog jeg straks fat i support og de fortalte mig, at det er en kendt fejl med C6250, at den kun binder en upload kanal.

Ifølge supporteren vil der komme en firmware opgradering senest imorgen fredag 6.aug kl 16.00, der vil tvinge modemmet til at binde 2 kanaler og det vil tilsyneladende løse problemet.

Jeg har op til flere gamere på adressen og disconnects er et totalt no-go for et internet produkt. Så der er ikke meget line tilbage :-)

Lyder mærkelligt, at en firmware skal løse det problem, jeg kan i admin interfacet på routeren se at jeg har 16 download kanaler og 4 upload kanaler. Og de 3 ekstra upload kanaler kom først da Yousee lavede noget på en central i mit område.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

pemadsen skrev:
Inspireret af dit input Kim (og andre gode i denne her tråd), tog jeg straks fat i support og de fortalte mig, at det er en kendt fejl med C6250, at den kun binder en upload kanal.

Ifølge supporteren vil der komme en firmware opgradering senest imorgen fredag 6.aug kl 16.00, der vil tvinge modemmet til at binde 2 kanaler og det vil tilsyneladende løse problemet.

Jeg har op til flere gamere på adressen og disconnects er et totalt no-go for et internet produkt. Så der er ikke meget line tilbage :-)

Mener du fredag, den 07. august eller torsdag den 06.08.? ;)

Fredag den 7/8 :-)

Jeg har mistet tidsfornemmelsen med alt det netværksbøvl.

Håber seriøst at en firmware opgradering gør det - hun virkede meget skråsikker supporteren.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

pemadsen skrev:

Det skete så ikke. Version V2.01.02 er stadig aktuel.

Nej :-( og mit net er stadig totalt ubrugeligt

Savner næsten mit gamle 20/2 tdc bredbånd. Langsomt som bare pokker, men blev dog aldrig smidt af
Ville bare lige tilføje, at min C6250 kører med to upstream channels på firmware V2.01.02, og jeg får alligevel disconnects - ca. én gang om dagen på varierende tidspunkter.

Det er pænt belastende, når det sker midt i Netflix eller online-spil. :-(

Lige før det er billigere og mindre frustrerende at købe ubegrænset data på sin 4G mobil og så bare køre internetdeling på den via USB3. 

Jeg fik en upstream kanal mere (så jeg nu har to) i weekenden og det hjalp absolut ingenting - selvom det lagde godt ud med 3 timer uden disconnect.

Talte med udvidet support og de sender en tekniker ud igen. 

Har trawlet diverse fora på nettet og der er tilsyneladende mange der har bøvl med tilfældige disconnects og netgear routere (og andre routere for den sag skyld). De fleste forslår en tilbagerulning af firmware til en ældre version (ikke en mulighed for Yousee kunder).

Og så er der en masse omkring MTU størrelse, DOCSIS issues og andre konfigurationsændringer. Men vi taler 2015 - jeg gider ikke rode med settings i en router. Har købt en service og den skal fungere. Jeg kan leve med at hastigheden momentvis går ned, men disconnects nej!

Jeg har 4 upstream kanaler og 16 download kanaler, og oplever ikke problemer, har lige fået 300/60 mbit og det er stabilt med firmware v2.01.02

Da jeg havde problemet, fik yousee til rulle tilbage til en lavere hastighed (fik også en regning på det selv om det var deres problem, men har nu fået den godt gjordt. :-) ), og det blev godt igen, mit problem opstod da jeg fik en højere hastighed og da havde jeg kun 1 upstrem kanal, kan huske at den teknikker jeg snakkede med sagde at 1 kanal kunne klare omkring 10-15 mbit.

Jeg har præcis samme problem.

Jeg ryger med jæbne mellemrum af i et minuts tid, og der kan ske selvom jeg ikke laver noget specielt "tungt" (down/upload).

Jeg har dog min tablet kørende med streamingtjenester, samtidig med at jeg sidder ved computeren, men det burde jo ikke være et problem at der er flere enheder der bruger forbindelsen.

Kan ikke komme ind på yousee's kontaktside, da jeg får en "ERR_TOO_MANY_REDIRECTS" (er efterhånden ikke overrasket).

Jeg må prøve at kontakte dem i morgen, selvom jeg kan se at jeg har to upload kanaler.

Jeg kan næsten med sikkerhed sige at det er en fejl hurtigt rettet af en tekniker. Hos mig opstod samme problem for et års tid siden og det skyldes en defekt i vejboksen.

Men husk for guds skyld at tjekke alle dine kabler og stik inden du får besøg. Hvis du ikke har dobbeltskærmet coax så invester i det og skift kablerne. Hvis du vil være 100% sikker på at det ikke er kablerne så køb dem med fastmonteret endestik som ikke kan tages af.

Håber du får løst problemet hurtigst muligt :)

Mit første trin var at få en uplink kanal mere og det hjalp ikke noget.

Så fik jeg en tekniker ud som først gennemgik min installation og dernæst kabelskabet i skellet. Han lavede et par småjusteringer men det hjalp ikke.

Det var først da kablet mellem kabelskab og min installation i huset blev skiftet at problemet gik væk. Desværre er det den dyreste komponent at skifte da der typisk skal graves. Teknikeren var meget hjælpsom og han startede med at lægge et nyt kabrl over jorden for lige at teste. 

Nu spiller mit net rigtigt godt. Har ikke haft et eneste disconnect siden!

VIlle bare lige svinge forbi og sige, at mit problem tilsyneladende er blevet løst.

Jeg havde en tekniker ude, og han tjekkede mit stik og vejskabet, hvor han fiflede lidt ved noget. Han kunne ikke umiddelbart se, hvad der var galt, så han kørte igen, da han ikke kunne komme op på loftet og tjekke ledningerne der. Et par dage senere blev min fejlmelding lukket, og jeg har ikke haft problemer med timeouts siden.

Hvad problemet var, det er et godt spørgsmål, som jeg nok aldrig får svar på. Det var i hvert fald ikke ledningerne i huset.

Må give YouSee ros for deres service: Behandlingen af fejlmeldingen gik hurtigt, og medarbejderne, som jeg snakkede med, var både venlige og hjælpsomme. Desværre blev det en halvdyr fornøjelse at købe internet hos dem.

Forstår stadig ikke, at man ikke opererer med aften- og weekendvagter i den branche. Min første regning fra YouSee lød på 800 kr. for oprettelse og abonnement. Deri kan jeg så lægge ca. 500 kr. i tabt løn og transportudgifter pga. en fejl uden for boligen. Måske de skulle overveje at fejlsøge uden for boligen først og derefter foreslå teknikerbesøg. Kunne spare kunderne (og YouSee) for en masse tid og penge.

limalef
Når du slår brigdetmode sender du bare signaler direkte gennem routeren så det kræver en anden router til at håndtere og fordele dem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)