Spørgsmål

Netgear c6250 mister internetadgang efter opgradering

For et par uger siden var der teknikere ude i vores område og rode med installationen ude i boksene - sikkert i forbindelse med docis 3.1 opgraderingen.
Efter det er min forbindelse på mit Netgear C6250 blevet meget skidt, før var der aldrig problemer. Nu forsvinder forbindelsen jævnligt, en dag 3 gange, og ellers er det sket 5-6 gange. Hvis routeren genstartes kommer hul igennem igen. Kundeservice bad mig prøve at indlæse fabriksindstillingerne. Det hjalp (på samme måde som en genstart). Men nu er er det gået ned igen.

Er der nogen der kender noget til hvad der kan gøres. Kan jeg selv gøre noget eller er det noget der skal skrues på fra kundeservice.

14 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
Vores område blev desværre også vildt ustabilt efter 'opgraderingen'. Mit råd er at være pågående og fejlmelde HVER gang du mister forbindelsen. Det tager desværre tid. Husk at fortælle hele historien hver gang. Husk at minde supporteren om dine tidligere sager.
Har haft fat i supportene igen, de forsøger med et nyt modem. Håber at det fungerer
Omdømme 4
Badge +2
lasborg skrev:

Har haft fat i supportene igen, de forsøger med et nyt modem. Håber at det fungerer

Pas lige på her. Du får tilsendt Sagem 3890, der desværre er enormt ustabilt. Undlad at tilbagesende dit Netgear før end du er 110% tilfreds, da det ikke længere tilbydes.
åh nej det lyder da slet ikke godt. Håber bare det fungerer her.
Omdømme 7
Badge +6
gicl.dk skrev:

lasborg skrev:

Pas lige på her. Du får tilsendt Sagem 3890, der desværre er enormt ustabilt. Undlad at tilbagesende dit Netgear før end du er 110% tilfreds, da det ikke længere tilbydes.

2650 skal ikke returneres, det er udgået. 3890 leverer fint og uden problemer Wi-Fi til mine enheder, Tablet, TV boks og den gamle bærbare.
Jeg skal bruge min egen router bag det nye modem, så hvis den bare kan holde forbindelsen til nettet, så er jeg glad.
Omdømme 4
Badge +2
Radiomanden skrev:

3890 leverer fint og uden problemer Wi-Fi til mine enheder

Jeg menes ikke jeg adresserer WiFi problemer i noget af min tekst ;)

3890 disconnecter langt oftere fra CCAP'en end Netgear gør, pga. manglende fejltolerance/genopretning.
Omdømme 7
Badge +6
Forlanger kun at det leverer forbindelse til mine enheder, og det gør det uden problemer.
Omdømme 4
Badge +2
Jamen det er skønt for dig. Du forlanger kun at der er Wifi dækning, så er det underordnet om routeren reelt har forbindelse til resten af verdenen. Så har vi da fået klaret den sag. :)

Tror bare trådstarter har nogle udfordringer med sin forbindelse. Det var vel derfor han skrev herinde og bad om hjælp... Han beskriver selv mistanken til problemerne drejer sig om opgradering af området til DOCSIS3.1.

Jeg bidrog med mine erfaringer, for opgraderingen af vores område, medførte sjovt nok også enormt ustabilitet i tilgift. En ustabilitet der blev løst ved at skifte alt udstyret en gang til...! Og ikke skift af router, selvom det blev forsøgt intet mindre end tre gange...
Hvordan ser modemmets signalværdier ud?
Sådan, ved ikke om det er godt eller skidt :)
Det ser fint ud, så det afslører ikke umiddelbart hvorfor.
Så fik jeg det nye 3890 og efter møje og besvær med opsætningen af bridge mode og aktivering af min egen routers MAC adresse gennem kundeservice er der nu kommet internet i huset igen.

So far har der ikke været nogen udfald. krydser fingre for at der ikke bliver problemer fremadrettet.

Men hvad sker der for hvor gigantisk det modem er, det er jo voldsomt, og så er det mest bare luft når man kigger i den.
Som sagt nu er det sat op med Modem 3890 i bridge mode til egen router Netgear nighthawk r7000 og tingene virker. Men der er dog noget der er lidt undeligt.

Ved speedtest.net og fast.com måler den de rigtige hastigheder på min PC med wifi 5ghz ca. 75/30
Med min ipad forbundet med 5ghz giver Fast.com 75 mbit/s speedtest appen er DL nede på 45 mbit/s
Hvis jeg tester hastighed via min NAS som sidder kablet køre den 75 hvis jeg henter en vil via http, men hvis så logger på VPN (openvpn) så er hastigheden nede på omkring de 45.

Jeg er med på at NAS'en kan køre langsommer når man er på VPN, men det er i mine øjne lidt underligt at det rammer ca det samme via appen på telefonen.
Kan det mon være noget med den måde vpn'en og speedtest appen forbinder til internettet som ikke spiller sammen med Yousees net. (speedtest på computeren køre med den nye metode som ikke er flash, så det er vel reelt set et http download?)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)