Svar

Netgear C6250 husker ikke indstillinger

Mit nye modem husker ikke opsætning    , jeg skriver mit SSID og min kryptering  og adgangskode  og trykker på Apply  , hvis den slukkes og tændes står den på de indstillinger som der kom frem under installationen  og med det resultat mit udstyr finder ingen ting   , hvorfor gør den det ?

Vh Hannibal

icon

Bedste svar af joern 21 november 2015, 09:11

hannibal skrev:
Hej joern   det vil jeg lige prøve  , men hvorfor er det opstået efter det nye modem   , i cisco modemet kunne jeg ændre alt bare ved at gå ind i det og så var det gemt  , er det noget nyt de har fundet på  eller er det modemet der gør det  ?

Vh Jens

Måske har det noget med en manglende åben konfiguration at gøre. En sådan har jeg ikke, så jeg har både før C6250 og efter ændret det på Mit YouSee.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
YouSee sætter din router tilbage af sig selv, hvis du ikke har bedt om det. Du skal ringe til kundeservice og bede dem om at lade være med at rette i din router. Det kaldes vist for at have en åben konfiguration.

Jeg har åben konfiguration medmindre de har ændret det igår , men har jeg ikke det når jeg kan ændre i opsætningen selv ?
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Åben konfiguration betyder bare at YouSee ikke retter automatisk. Alle kan gå ind i deres 6250 og rette, men YouSee retter automatisk tilbage, hvis man ikke har bestilt åben konfiguration gennem kundeservice.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

hannibal skrev:
Mit nye modem husker ikke opsætning    , jeg skriver mit SSID og min kryptering  og adgangskode  og trykker på Apply  , hvis den slukkes og tændes står den på de indstillinger som der kom frem under installationen  og med det resultat mit udstyr finder ingen ting   , hvorfor gør den det ?

Vh Hannibal

Har du prøvet at indstille det under Mit YouSee? Hvis jeg f. eks. skal skifte kanal, huskes det kun, hvis jeg skifter kanal på Mit YouSee.

Hej joern   det vil jeg lige prøve  , men hvorfor er det opstået efter det nye modem   , i cisco modemet kunne jeg ændre alt bare ved at gå ind i det og så var det gemt  , er det noget nyt de har fundet på  eller er det modemet der gør det  ?

Vh Jens

Omdømme 3

Badge +3

hannibal skrev:

Vh Jens

Måske har det noget med en manglende åben konfiguration at gøre. En sådan har jeg ikke, så jeg har både før C6250 og efter ændret det på Mit YouSee.

Jeg har ændret det i yousee aktiver  og så husker den indstillingerne   tak for det  

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Løsningen er som 
  •  skriver at bestille en åben konfiguration* hvis ikke I vil ændre det via Mit YouSee/Mitwifi.dk men i routerens interface.

* også kaldet Trådløs sikkerhed Fravalgt eller W-Fii off – navnet er lidt forskelligt, alt efter hvilken afdeling man snakker med.

• Omdømme 3

Badge +3

Emil skrev:
    Løsningen er som @Slangefar skriver at bestille en åben konfiguration* hvis ikke I vil ændre det via Mit YouSee/Mitwifi.dk men i routerens interface.

* også kaldet Trådløs sikkerhed Fravalgt eller W-Fii off – navnet er lidt forskelligt, alt efter hvilken afdeling man snakker med.

Det virker som om, at du helt har overset, at trådstarteren har fået løst sit problem. :D

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

joern skrev:
    Det virker som om, at du helt har overset, at trådstarteren har fået løst sit problem. :D

Slet ikke. Jeg har vel lov til at uddybe det
  •  alllerede har skrevet. Hvis nu at trådstarter gerne ville kunne rette via interface i fremtiden? Det kunne jo også tænkes at andre finder tråden i fremtiden og gerne vil kunne rette i interface? :D

• Omdømme 3

Badge +3

Emil skrev:

joern skrev:

Slet ikke. Jeg har vel lov til at uddybe det @Slangefar alllerede har skrevet. Hvis nu at trådstarter gerne ville kunne rette via interface i fremtiden? Det kunne jo også tænkes at andre finder tråden i fremtiden og gerne vil kunne rette i interface? :D

Selvfølgelig har du det.

Min opfattelse er dog, at når en tråd er løst og nogen efterfølgende står med samme problem, vil de gå til det indlæg, der er mærket som løsninge. Jeg har dog ingen problemer med, at trådene fortsætter i det uendelige. Så lad os droppe "Husk at trykke på knappen .........................................";)

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)