Netgear c6250 har kun 2 lanporte

Har fået en cg6250 router med kun 2 lanporte. Den står et sted som ikke dækker hele huset, hvorfor jeg har sat den i bridgemode og sat en d-link router til i et værelse. Det kører fint.

der er tale om et nyt hus, hvor der er trukket kabler i væggene, så der er internet i alle rum. Da c6250 kun har 2 Lan udgange, har jeg lige efter c6250 sat en netgearswitch med 5 porte og derfra tilsluttet kablerne fra de enkelte værelser i huset. 

Når c6250 er i bridgemode fungerer det med kabel kun i det værelse, hvor d-link routeren er sat til. Kabelforbindelsen fungerer ikke de 4 andre steder?

hvis jeg sætter modem til at køre også med den trådløse router inde i c6250, ja så virker kabelforbindelsen til alle 5 rum. Men jeg kan ikke trække det trådløse signal over hele huset - måske ville en extender hjælpe?

men det lyder bare mærkeligt den ikke kan i bridgemode. Yousee vil ikke hjælpe - kan ikke få lov at snakke med udvidet support, og deres almindelige support ved ikke noget.

nogen gode forslag?

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Netgear C6250 kan sagtens sættes i bridge mode. Det er også omtalt her (interfacet på C6250 og CG3700 er det næsten det samme).

Når den er i bridge mode, så er boxen kun et modem. Derfor skal der, hvis flere enheder skal på nettet, være opsat en router lige efter. Det er også derfor at kun det en port virker i brdige mode, da router funktionen/NAT er slået fra i bridge mode :D

YouSee kundeservice og udivdet support, yder kun support på deres udsytr, ikke dit eget (udover at hjælpe med aktivere hvis du har problemer) Det er derfor at du ikke oplevet ikke at kunne få hjælp.

Et par løsninger på dit problem kunne være at:

1. Bruge din nuværende D-Link router som extender hvis muligt.
  2. Opsætte din nuværende D-Link router som et acces point.
  3. Købe en ny extender/acces point.
  4. Lad være med at have dit Netgear modem i bridge mode og bare slå Wi-Fi fra.
Hej Emil

Tak for svaret. Dette "Lad være med at have dit Netgear modem i bridge mode og bare slå Wi-Fi fra" vil jeg prøve, men jeg troede ikke man kunne slå wi-fi fra uden at slå NAT fra.

Så jeg forstår det sådan, at jeg slår wi-fi fra og tilkobler ledninger, hvor det er muligt, og samtidig beholder min D-link router til wi-fi i hele huset??

mvh

Guldæble

Omdømme 2

Badge +3
Ja præcis, du har forstået det helt rigtigt :)

Hvis du kan, så slå router funktionen fra i D-link routeren.
Hej Emil

jeg blev forvirret af den sidste linie  "Hvis du kan, så slå router funktionen fra i D-link routeren. "

jeg skal jo også bruge d-link routeren til wi-fi i hele huset, da cg6250 ikke kan trække hele huset??

mvh

Guldæble

Omdømme 2

Badge +3
Ja, men hvis du kan slå DHCP osv. fra i D-Link routeren vil det helt klart være bedst.
Kan først afprøve det i næste uge, så skal jeg nok vende tilbage.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)