Netgear C6250, Asus AC-68U og OpenVPN

Halløj

Modtog et Netgear Modem den anden dag, satte den straks i Bridge mode, men efter 30 min. røg forbindelsen. Genstartede Netgear og Asus. 30 min. senere ca. væk var forbindelsen. Nulstillede begge, satte i bridge mode. Undlod at starte vpn server på AC-68U - alt kørte fint. Satte så vpn til her til morgen. Vupti - 30 min. senere - forbindelse væk. Når OpenVPN serveren på ASUS Routeren bliver slået til, så går der åbenbart et eller andet i ged. Det fungerede glimrende på et Netgear CG3000, men det kan tilsyneladende ikke kan køre 300/60 iflg. Yousee. Det skal siges at netværkslampen står og blinker med en fast frekvens når forbindelsen er røget.

Spørgsmålet er så om der nogle indstillinger der skal ændres for at få OpenVPN til at køre, eller om det bare er et no-go ??

/Svend

7 Kommentarer

Er det forbindelsen fra Netgear eller Asus som forsvinder?

KAn få fat i ASUS, men den har så ikke videre forbindelse ud på nettet. Har prøvet at sætte en anden PC direkte på LAN-1 i Netgear efter den er gået i ged. Der blinker den på samme måde med en fast frekvens. Skifter jeg port til LAN-2, så blinker den med samme faste frekvens. Og uden nogen forbindelse til hverken aktivering eller andet.

Det eneste der kan stoppe det er en sluk/tænd af Netgear - og så igen kun i en kort periode.

Jeg har selv oplevet at have problemer med at Yousees modem tabte forbindelsen. Dengang var værdierne for Upstream Bonded Channels eller Downstream Bonded Channels ikke i orden.

Hvilke værdier er der for disse?

Det kan ses på 192.168.100.1   (Login:admin, adgangskode: password) under Connection (det gælder i hvert fald for Netgear CG3000)

[img]277iA319776A98008D0B.png[/img]

Her er oplysningerne. Den gik død igen. Prøvede at sætte PC direkte til LAN på routeren efter den gik død, men der var ingen forbindelse overhovedet.

Umiddelbart ligner tallene dem jeg har.

Man kan ikke umiddelbars sætte en pc til Netgear'en i stedet for en router og forvente at kunne komme på nettet, da nye enheder skal aktiveres først. Måske virker det  hvis man kloner MAC-adressen.

Køres OpenVPN som TUN eller TAP, og har du prøvet at bytte om på dem?

Har du prøvet at bruge en anden port?

Ændre UDP til TCP eller omvendt?

Prøvede bare at sætte kablet til da den var gået død. Den skal jo have en IP for overhovedet at kunne kommunikere med Yousees aktiveringshalløj. Det fik den ikke. Så aktivering kunne den heller ikke. Har ikke prøvet med at sætte OpenVPN til Bridgemode (TAP), eller ændre port, men det er da et forsøg værd. Prøver jeg sq lige :)

Nå, jeg har snakket med Yousee - de gider ikke hjælpe. I al fald ikke den morgensure og tvære tøs der tog telefonen. Vi yder ikke support på VPN - nej, det ved jeg sq godt men det er heller ikke problemet. Skulle aaaldrig have nævnt VPN. Skulle vist bare have sagt at jeres nye Netgear Router her hos mig går død som modem efter 30 min. men at den gamle fungerede fint. Nå, jeg ringer ind i eftermiddag, så er hun forhåbentlig taget hjem....

Desuden så prøvede jeg det med TAP og TUN - TUN går død. TAP ser ud til at gå fint igennem. Desværre så fungerer det bare ikke på IOS hvor det skal bruges. Men stadigvæk - så har jeg det sådan at det er den nye router der bananer up. Især når den gamle fungerede upåklageligt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)