Netgear c6250 / Apple Airport Extreme

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har netop modtaget et nyt Netgear C6250 modem til erstatning for mit gamle Netgear CG3700.

De sidste par år har jeg benyttet en Airport extreme som router da jeg har flere Airport express devices i huset som "extender" netværket. I den gamle installation havde jeg sat modemet til "no" som router, og alt virkede perfekt. Modem og Apple router er forbundet med kabel.

Jeg har nu prøvet samme fremgangsmåde, men det har ikke været muligt at få access til det wifi netværk som min Airport extreme danner, og når jeg har begge wifi netværk slået til ( 2x.4Ghz & 2x5 Ghz.) er forbindelsen dårlig og ustabil. Jeg kan se wifi nætværket på mine devices, men kan ikke få forbindelse til dem. På min Airport exteme får jeg envidere en fejlbesked der hedder 2XNAT?

Mit spørgsmål er ganske simpelt: Hvordan slår jeg mit nye modem fra som router uden at det går ud over forbindelsen til min Airport extreme?  

10 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du har to routere som NATter. I bunden af 6250 står forklaret, hvordan du kommer ind i routeren.

1. Tryk fanebladet Advanced

2. Tryk Administration

3. Tryk Router mode

4. Sæt Router mode til No

Tak for svar.

Jeg har prøvet denne fremgangsmåde, men kunne så ikke få adgang til de wifi-netværk som min Apple router etablerer. Jeg kan som sagt se dem, men kan ikke logge på dem. Den fremgangsmåde du nævner, virkede perfekt på min gammle Netgear router, men jeg tænker på om der er andre indstillinger der måske skal forandres på den nye c6250 router ?

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nej, det skulle være nok.

Jeg har samme problem med 2xNAT.

Jeg har slået Router fra på Netgear, og koblet den direkte til min Airport Express. Express'ens wifi er synligt for alle enheder, men kun min Macbook kan koble sig på (den skriver jeg fra nu) ... mit tv, appletv, telefoner og andre enheder kan ikke få forbindelse til nettet via Airportens wifi.

Jeg prøvede denne guide: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/hjaelp_til_opsaetning_af_din_apple_router.aspx?_ga=1.207502163.1570558610.1451984679

Hvor man skal slå Network fra "Bridgemode" til "DHCP and NAT" men når jeg gør dette får jeg "Dobbelt NAT" fejlen (i Airport utility blinker den orange og melder fejl) og så kan jeg heller ikke komme på nettet med computeren. 

Jeg er ret lost, men vil også meget gerne have mine Airport Express'er til at fungere som extenders, og det kræver at det er min Airport Extreme der er "modernettet" ... 

Oplevede et tilsvarende problem med min Yousee router og Apple AirPort Extreme Base Station. Så på et andet forum at de anbefalede at man slå WiFi fra i Yousee routeren inden man skiftede fra Router Mode til No.

Gjorde noget i denne retning:

1. Connectede en gammel bærbar til Yousee routeren med et kabel (yes, min Macbook Pro har intet RJ45 stik....). Det skal være med kabel, da man ellers mister forbindelsen til routeren når WiFi er slået fra...
  2. Loggede ind i router administrationen.
  3. Vælg Advanced > Advanced Setup > Wireless Settings.
  4. Fjern hakket i "Enable Wireless Gateway Radio" ved både 2.4GHz og 5GHz og gem indstillingerne.
  5. Vælg Advanced > Advanced Setup > Router Mode.
  6. Skift Router Mode til No og tryk gem.
  7. Nu tilslutter du din Apple router og konfigurer den til at benytte "DHCP and NAT".
  8. Apple routeren rapporterer nu "Double NAT" som forventet.
  9. Connect til din nye WiFi fra Apple routeren.
  10. Gå ind på aktiver.mitwifi.dk og gå gennem processen for aktivering.
  11. Her efter viser min AirPort Extreme Base Station at alt virker som det skal og ikke længere "Double NAT".
Hejsa.
Jeg er meget interesseret i at høre, hvordan denne problemstilling er endt. Jeg kan heller ikke få min Netgear c6250 til at levere internet til min nyindkøbte AirPort Extreme. Jeg synes at have prøvet alt...:)
Hos Yousee kundeservice vil de ikke hjælpe, idet de siger, at de ikke supporterer andre produkter. Kan det passe, at c6250 simpelthen ikke kan arbejde sammen med Extreme, hvormed jeg bliver nødt til at bestille en anden router fra Yousee?
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet dette:

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/saadan-tilslutter-du-en-separat-router-til-dit-netgear-modem/cg3700

Hej Radiomanden.
Ja, jeg har forsøgt fremgangsmåden. Dog er det uklart for mig hvordan jeg aktiverer routeren under punkt 6. Har du eller andre styr på dette?

Selv ovenstående spørgsmål ville Yousee kundeservice ikke hjælpe med- mærkeligt.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har styr på det til YS udstyr ikke til andet, har heller ikke behov for andet, og slet ikke fra Æblemanden.

Kan det passe at jeg skal angive IP/Mac oplysninger på min Extreme ved YouSee eller omvendt før det virker?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)