Netgear C6250 + Airport Express

Hej

Vi har lige fået YouSee bredbånd og fik kampagne tilbudet på 80/30 Mbit hvilket kører som en drøm på anden uge. Så det er noget af en forbedring fra vores 20/1 Mbit vi tidligere havde hos Fullrate.

Vi benytter leveret Netgear C6250 router til trådet og wifi, hvilket egentlig også kører ok. Ingen problemer der. 

netgear routerstår i stuen og er forbundet med netværket via cat 6 kabel det suser ud i vores skab i fordeler gang og derfra har forbindelse til vores anden stue (stationær gamer computer) og køkken via tidligere erhvervet netgear switch. Ingen problemer der. Det kører fint.

I køkkenet har vi i forbindelse med vores køkken radio placeret en Airport Express som Airplay leverandør til køkkenet, men også som wifi extender for vores 2,4GHz og 5GHz wifi. 

Spørgsmålet kommer nu. Hvordan skal Netgear C6250 og Airplay konfigureres for at Airport Express kan udvide vores Wifi netværk fra stuen ude i køkkenet? Jeg har prøvet "udvidet netværk" og "forbind til eksisterende netværk" i AirPort værktøjet, men det resulterer i at man ikke kan komme i kontakt med routeren.

På nuværende tidspunkt har jeg sat den til at oprette sit eget netværk, hvilket gør at jvi har ét 2,4GHz netværk og to 5GHz netværk. Jeg kan kun forestille mig at det kunne gi' nogle problemer med at blive smidt af og på netværk på vores trådløse enheder.

Vores tidligere konfiguration med Fullrate var deaktiver netværk i skod router fra Fullrate og placere to Airport Express i hjemmet. Én i køkkenet og én i stuen. Det virkede fint, og der var bare én SSID for henholdsvis 2,4GHz og 5GHz netværk.

Så ja lige pt. har jeg én Airport Express i overskud.

Mvh. Niller

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej NillerXXX

Velkommen til YouSee Forum! :D

Jeg håber at du på et tidspunkt kan få fundet en løsning i forhold til dit setup og eller finde inspiration i eksisterende tråde på forummet! :D

/Kasper 

Hej Kaspar,

Jeg har samme problem som NillerXXX og har ikke kunne finde en løsning. Airport Express nægter at koble sig til Netgear C6250 som wifi extender, men den kan fint koble sig på netværket....nogen ideer?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)