Netgear C6250

Hej,

Nu har jeg læst et par steder, at det nyeste skud på stammen af modems er et "højhastighedsbredbånd" modem og det er jo et vidt begreb, så hvad dækker det lige over ?

TIl trods for, at jeg "kun" har været kunde i omkring et halvt år, så har jeg været så heldig/uheldig at få et "meget gammelt" Cisco EPC3925 modem/router (udgået), da jeg bestilte en 60/12 forbindelse, som YouSee har valgt at opgradere til en 80/30 forbindelse :D , så vil jeg vinde noget på det ?

Og så til noget lidt andet:

YouSee har et fin vejledning som hedder - Tilslut separat router til Netgear C6250 modem - har I selv læst den vejledning igennem ?? Der er ingen steder skrevet noget om, hvordan jeg tilslutter min egen seperate router til en Netgear C6250 . . . . . . . . . . . , men der er intet nævnt om netop den problematik. Det samme er faktisk også gældende for Netgear CG3000 modemet.

Og så synes jeg at det er super fedt, at YouSee tager et nyt forum i brug, men HVOR blev alle de gamle tråde af ?? Der er nu INGEN steder jeg kan finde noget information om et Cisco EPC3925 . . . . . . . . . til trods for, at det er et produkt YouSee tidligere har udleveret/brugt og sikkert stadig skal yde support på . . . .  .

Hilsen

Michael

6 Kommentarer

På Netgear CG3000 fjernes markeringen i Turn NAT On
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Hej Michael 

Vi er startet på en frisk med den nye platform her, så vi bygger viden op på ny her på denne :D

Hermed en guide til at sætte EPC3925 i bridge mode:

1. Åbn din foretrukne web-browser (f.eks. Internet Explorer eller Google Chrome)
  2. I adressefeltet skriver du 192.168.0.1 Nu bliver du bedt om at logge ind
  3. Felterne "Brugernavn" og "Adgangskode" skal være blanke/tomme - tryk på OK/Log ind Du er nu inde på modemmets web-interface
  4. Klik på "Management"-fanen i menuen i toppen
  5. Ud for "Working Mode" øverst, vælger du "Bridged Only"
  6. Scroll ned i bunden af billedet og klik på "Save Settings" Modemmet genstarter
  7. Tilslut din egen router til EPC3925 og tilslut din PC til din egen router
  8. Gå på www.yousee.dk/aktiver og aktivere din opsætning/router Modemmet genstarter Så er du klar til at køre med dit egen udstyr:D
Hermed guide til CG3000 modemmet.

For yderligere support eller spørgsmål til os, skal du være meget velkommen til at kontakte os via denne side :D

Ps. For at tilgå web-interface når modemmet står i bridge mode, skal du taste IP-adresse: 192.168.100.1

/Kasper

Hej Kasper,

Jamen det er da super at I starter forfra, jeg forstår bare ikke at I så vælger at smide alt information ud om netop CISCO modem/routeren specielt fordi Yousee ikke "gider" skrive om den på nettet til trods for, at den er en del af de produkter Yousee bruger / har brugt.

Endvidere er der så også lige noget med, at den interne IP adresse skifter, når den er i "Bridge" mode eller ej, men så er det jo godt, at der følger en manual med, når man får produktet fra Yousee - Nåe nej det gør der heller ikke . . . . . . . . .

Velkommen til "Gør det selv" advanceret og uden hjælpemidler . . . . . . . . . 

/Michael

Hej Alle

Jeg er også helt ny på Yousee. Jeg har fået en Netgear C6250, men er vant til at bruge min apple airport time capsule, fordi den også tager back up. 

Jeg har nu fået min apple til at virke, men jeg kan se at netgear stadig sender og jeg ved ikke hvordan jeg kan få den til at holde op!

Kan nogen hjælpe mig her?

Der er ikke megen hjælp at hente i Yousees vejledning..

Claus

Jeg har lige tilsluttet den C6250 jeg har fået tilsendt, og ville gerne sætte den i bridge mode (slå NAT fra).

Når jeg går ind på 192.168.0.1, så bliver jeg bedt om brugernavn og adgangskode, og det virker ikke at lade begge felter være tomme. Hvad er brugernavn og adgangskode til den?

.Henrik (der gerne vil have sin egen router på uden at komme bag to lag NAT)

Det virker lidt fjollet, men det hjalp at læse guiden til cg3700.

brugernavn: admin

adgangskode: password

virkede.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8