Netgear C2650 // WoL og WiFi Guest Zone

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hejsa,

Jeg har haft en del knas (læs: manglende funktionalitet, samt utrolig ringe viden om produktet fra YouSee's side) med den nye C2650 router, men nu lader der til "kun" at være to større udeståender:

1: Hvordan får jeg WoL (Wake on Lan) magic packets gennem routeren? Har forsøgt Port Forwarding, men dels kan man ikke vælge traffic type, og dels kan man ikke forwarde til broadcast adr. (.255). Og en "almindelig" port forwarding på eks port 7 eller 9, virker ikke (har en monitor kørende på den modtagende maskine, men der kommer intet i gennem).

2: Er det muligt at oprette en guest zone på sit WiFi? Jeg har ikke kunnet finde denne (ellers meget almindelige) funktionalitet nogle steder. Og jeg har også ledt efter en evt. mulighed for at assigne forsk. subnets til hhv. 2,4 og 5 GHz nettene, og så route mig ud af det, men dette lader heller ikke til at være muligt.

Nogle forslag?

6 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
1.

Wake on Lan virker ikke på selve router funtionaliteten, men kun på switch LAN delen. Jeg ville tjekke op på dit netværks kort indstillinger, og checke at du har Magic Mackets enabled gennem kortet. Du mangler måske at enable andre indstililnger på netkortet, som giver dig adgangen. "Tillad wake on lan" skal selvfølgelig også var ON. Der kan også være LAN / USB BIOS indstillinger som har betydning for om det funker eller ej. DU skal selvfølgelig også sørge for, at dit netkort har power i sleep mode (el. i power off mode S5), altså ved strømstryringsprofilen.

Hmm.. opdater også din BIOS, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg har tit løst om WOL BIOS problemer, som er løst i opdateringer.

Jeg går udfra du også har statisk IP?

2.

Det burde væere muligt, at oprette en wifi guest zone. Nu kender jeg ikke noget til den router, men wifi guest zone er ret almendeligt, og der burde være en guest SSID / broadcast el. noget i den stil m.m. ?

Undskyld hvis jeg gav dig illusionen om at jeg ikke havde erfaring med dette..

1: WoL virker fint på alle mine enheder, og det virkede også fint gennem den gamle CG3000 (som var i bridge mode). Den eneste årsag til at jeg nu forsøger rent faktisk at benytte router funktionaliteten i YouSee routeren, er at min egen router ikke har et ordentligt WAN to LAN throughput (max 231 Mbit). Så jeg ville se om jeg kunne undlade at bruge penge på en router med (hvad jeg ser om) disse helt basale funktionaliteter.

Og ja - jeg har en statisk IP. (selvom det strengt taget er sagen uvedkommende. Jeg kunne eks. have kørt med et væld af dyndns-lignende løsninger).

2: Vi er helt enige. Det BURDE være muligt. Men er det ikke - I hvert fald ikke så vidt jeg kan se. Og det er ligesom årsagen til at jeg spørger.

Og uden at fornærme nogen, vil jeg foretrække at høre fra folk med erfaring fra denne specifikke router model, da den ligesom er humlen i hele problemstillingen. ;)

Omdømme 4
Badge +1
Du skal skam ikke udskylde, det var bare mig som kom ud med hvad jeg vidste omkring Wake on LAN, og ting jeg selv har været igennem for år tilbage :)

Okay, så er jeg med mht. til router throughput. Jeg kan nok ikke hjælpe så meget mere, eftersom jeg ikke selv bruger WOL. Men jeg købte en Asus router og smed efter Cisco'en pga. hastighedsproblemer ved Cisco routeren. Og det har jeg været utrolig glad for at jeg gjorde. Ikke alene var Asus'en langt hurtigere end Cisco'en, den havde også en langt bedre Wifi rækkevidde. Men okay, det er en helt anden sag :)

Mht. til pkt. 2, så har jeg ikke kunne finde nogen manual på din router. Så jeg ved ikke om det er noget specielt noget lavet til Yousee, det danske markede?

Jeg har heller ikke kunnet finde skide megen info omkring produktet, og YouSee brillierer (igen) med deres manglende viden omrking deres egne produkter. 

(Jeg måtte bruge 20 minutter hos deres "udvidede support" i forgårs (inkl. et krav om at snakke med en "voksen" - eller i det mindste en person som kunne tage en selvstændig beslutning), før jeg fik dem til at ordne problemet (som selvsagt lå i deres udstyr/opsætning) med routeren, da jeg kørte den i bridge mode. Vil du tro at de hårdnakket påstod at jeg skulle kontakte leverandøren af udstyret som jeg havde sluttet til efter deres (YouSee's) router!?).

Fik du nogensinde løst dit problem med Guest zone? Sidder i samme båd. Har prøvet at sætte en sekundær router på med Guest network, som så ikke virker fordi den bruger wan-porten til at styre det. 

Desværre, nej.

Så lige nu kører jeg med en ubnt (wired) router og et AP, indtil jeg finder ud af om det kan lade sig gøre med den ***** Netgear router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)