Spørgsmål

Nat3 og strict nat på PS4

Omdømme 1
Hej

Uanset hvad jeg gør, så er jeg på nat3 og strict nat i games. Jeg har en sagemcom router, og det er både med kabel og wireless. Porte er åbne, Jeg er sikker på at jeg ikke havde det problem, for bare et par måneder siden.

Hvad kan jeg gøre for at komme på nat 2 åben og ikke strict nat?

12 Kommentarer

Ud fra din beskrivelse kan det tyde på at du er Playstation bruger
Det er din router, hvad det så end er for en du har ?
Tjek din opsætning i din router. Vil tro din Firewall står til Max beskyttelse, prøv at sætte den til at være mindre restriktiv.
Hej Igen Madsen

Hvis PS4 (går jeg ud fra) ikke yder særlig godt, kan du med gevinst gøre som nedenstående.
På Sagemcom 8636 står MTU til en default på 0, hvilket i realiteten er nonsens.

1.) Find din maks IPV4 MTU pakke størrelse på netværket, uden at du for tab af pakker.
Du kan finde den ved at vælge en kommando prompt på din pc, og her teste hvor stor pakkestørrelse der kan tillades.
Start ved 1200 og gå opad i step af 50, Kommer der fragmenterings meddelser så gå ned med 25, og spor dig ind på en vedvarende værdi
2.) Når du er nået max. uden at prompten siger at pakker skal fragmenteres, vil jeg teste samme størrelse med et -t på kommandoen også, for at se om den også er vedvarene. Er den ikke det, så gå ned i værdi.
Denne vedvarende værdi sætter du ind i "Basic Settings -> IPV4 MTU size" på din router.

Følg nedenstående billeder, for at finde værdien.

Start test ved 1200:

Øvre grænse nået. fragmenter.

Vedvarende test med max værdi. (De 1440 er maks på mit netværk)

Omdømme 1
Tak, jeg forsøger dog at løse det på en anden måde :)
Omdømme 7
Badge +7
Er firewall og UPnP slået til i router?
Omdømme 1
Firewall er slået fra som default. UPnP er til som default, og åbner porte, det virker bare ikke, Selv om jeg får en nat 2 på PS4 . er den så strict i COD (alle de COD jeg har på PS4 of Xbox1) at de ikke engang kan connecte til deres Online service)
Omdømme 7
Badge +7
Er det det en 3686 eller en 3890 router du har?
Omdømme 1
Det er en FAST3686

Efter at have læst en del tråde her på forum, ,må jeg konstantere at det er Yousee der fejler, ved at levere en router der ikke virker.

Jeg overvejer at tage ud og købe en router selv, og så sætte FAST3686 i bridgemode.

Men hvilken router skal jeg købe for at være sikker på at jeg ikke løber ind i tilsvarende problemer? :)
Omdømme 7
Badge +7
Det er vist stadig port forward problemer på 3890, men det burde virke på 3686. Jeg har lige sat nogle op hos en ven på en 3686.

Det gode ved at have en egen router efter Yousees er, at man frit kan vælge :D
Omdømme 1
Kan du anbefale en god router, med trådløs og kabel :) gerne uden antenner. Hvor der ikke er problemer? :)
Omdømme 1
Jeg har ikke givet dig mulighed for at svare :) men jeg fandt denne ASUS RT-AC68U. Den har godt nok antenner, men får virkelig gode anmeldelser. Mon ikke den var et godt bud?
Omdømme 7
Badge +7
Asus lever nogle gode stærke routere, men sæt dig roligt ned og vurder hvad du vil have af funktioner. Jeg ville f.eks. prioritere:
1. at kunne slutte en ekstern hardisk til, som kunne fungere både som NAS og "download station"
2. slutte min gamle printer til, så den bliver trådløs
3. QOS
4. Reverse proxy server
Punkt 4 kan nok desværre ikke opfyldes, hvis man ikke selv samler en router og bruger f.eks. softwaren pfSense.
Omdømme 1
Jeg har nu købt en ASUS RT-AC68U - det er helt fantastisk, men trist at det er nødvendigt. Nu er NAT åben og alt er perfekt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)