NAT-type og Port-Forwarding


  • Udforsker
  • 10 kommentarer
Hej,

Jeg har haft problemer med at spille Call Of Duty Black Ops 3 på PS4 i over 2 uger. Jeg har ringet til Playstation Support og Activision som laver spillet, og de har begge fortalt mig at jeg skal åbne nogle porte, så jeg kan spille online. Jeg har fulgt alle vejledninger og prøvet på at åbne porte, uden held. Yousee har tildelt min router en åben konfiguration, men jeg har ikke set en forskel. Det har i hvert fald ikke hjulpet. Jeg kan ikke få lavet en STATIC IP ADDRESS og det ser meget mærkeligt ud, når man skal lave en PORT-FORWARDING. Jeg har en Sagemcom FAST3686. Det andet problem er NAT-type. Jeg ved ikke om det er derfor jeg ikke kan spille. Hvis jeg bruger det trådløse netværk har jeg NAT-type 2, men så snart jeg bruger LAN, så får jeg NAT-type 3. Skal jeg ringe til Yousee, så de kan ændre det, eller kan jeg selv nemt og hurtigt gøre det? Jeg har prøvet at bruge hotspot, og se om jeg så kan spille online, og det fungere fint. Men der går nok et par dage, inden alt data er opbrugt, og det har jeg ikke lyst til. Jeg håber nogen kan hjælpe

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Bedste løsning er at indstille en fast ip-adresse på din PS4 og så smide den i DMZ adressen. På den måde bliver alt indgående trafik sendt til den. Men det er også et sikkerhedshul...
Tak for svaret gicl.dk. Det er måske ikke det værd, hvis det også er et sikkerhedshul, men altid en mulighed hvis man virkelig gerne vil
Omdømme 4
Badge +1
Det er et sikkerhedshul fordi du sender alt trafik til din PS4. Der kan være nogle sårbarheder i den, der vil kunne udnyttes. Men det er da et forsøg vær.

Alternativt, så giv den stadig en fast IP og forward de porte specifikt der skal anvendes til den ip.
Jeg har fået løst problemet. Den eneste løsning der virker er, at bede Yousee om at sende dig den nyeste model af deres modem/router. Jeg har både kontaktek Activision og Playstation Support uden de kunne hjælpe. De mente at problemet lå i min router/modem. Da jeg så afhentede min nye router, virkede det uden jeg skulle ændre på nogle indstillinger. Jeg er tidligere blevet kontaktet af en anden Yousee kunde med samme problem, og han ringede til kundeservice og bad om en ny router. Da han så modtog det, virkede det også med det samme. Så den eneste løsning er at få fat på en ny router fra Yousee. De SKAL sende dig en ny, fordi den du har ikke virker optimalt 😉
Håber det hjælper og hvis du har ydereligere spørgsmål er du velkommen til at skrive. Jeg vil også meget gerne høre om du også får problemet løst med en ny router. 🙂

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)