Svar

Når Fast IP ikke er Fast IP

Badge
Er der nogen der har erfaring hvad man gør, når youSee ændre den købte faste IP adresse, som det passer dem.
Henvendelse i kundeservice: så må du jo bare meddele dine kunder at du har fået ny IP-adresse (...igen!)
Selvom leveringbetingelserne siger noget andet - få jeg beskeden at det ikke er teknisk muligt.
icon

Bedste svar af gicl.dk 14 oktober 2017, 15:24

Erhvervsfiber er muligt på stort set alle adresser... Alternativt må du flytte løsningen til et datacenter eller i skyen.

Hvorfor anvender du ikke DNS navn i stedet for en IP adresse?

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
YouSee er dårligt egnet til private forbindelser. Så erhverv kan helt frarådes. Køb i stedet en fiber...
Badge
...og det er desværre ikke muligt på adressen ;-(
Omdømme 4
Badge +2
Erhvervsfiber er muligt på stort set alle adresser... Alternativt må du flytte løsningen til et datacenter eller i skyen.

Hvorfor anvender du ikke DNS navn i stedet for en IP adresse?
Badge
Det bliver DNS navn som løsning - så må jeg finde et script der holder øje med IP adressen.

Tak for kommentar ;-)
Omdømme 4
Badge +2
Du behøver ikke finde ud af at overvåge ip-adresse skifte. Du kan oprette en CNAME rekord, der peger på din x1-6-xx-xx-xx-xx-xx-xx.cpe.webspeed.dk A rekord. X’erne repræsenterer MAC adressen på udstyret. Du kan finden din på f.eks. myip.dk
Badge
Den kendte jeg ikke - lyder som jeg omg skal gå den vej.
TAK for hjælpen !
Du kan også bruge http://dyndns.dk til at lave et MitDomain.dyndns.dk, som du vha et program kan refreshe din IP, så ofte du ønsker det.

MitDomain.dk skal pege på MitDomain.dyndns.dk

Jeg brugte det for mange år siden, da jeg havde en mailserver på en ISDN opkald linje (som fik ny IP for hver ny forbindelse), og det fungerede upåklageligt..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)