Svar

Mystik med WAN IP adresser

Hej Forum.

Håber der er et klogt hoved herinde der kan give mig lidt svar på dette.

Jeg har en C6250 som er sat i bridge-mode. Efter denne sidder en Asus router (med DDWRT), som fint hiver en IP adresse via DHCP på WAN. Noget i retning af 83.75.17.35 f.eks.

Alt ok.

Men, jeg har så nu bygget mig en PfSense router med Intel PRO1000 kort, og sætter denne på i stedet for min Asus router. Nu hiver PfSense så en mystisk adresse ala 10.82.xx.xx, altså en ikke-brugbar adresse.

Nå, det har så nok noget at gøre med lease-tider osv. Men har prøvet at lave 'release' på min Asus, og så smide den nye på, men det hjalp ikke.

Godt, så laver jeg en spoff-mac-adresse på min PfSense, med samme MAC som på min Asus, i håb om at få hul den vej. Nu hiver den så en IP-adresse som hedder 183.85.xx.xx, men som faktisk virker! Men giver ingen mening!

Sætter jeg nu min gamle router på igen, får jeg min gamle IP igen. Så har jeg pludselig to adresser som virker.

Hvordan kan Yousee's central se forskel på mit udstyr, når det er clonet 100% til at være enes?
Og hvorfor hiver min PfSense kun en brugbar adresse med MAC-spoff?

Simpelthen ingen mening i dette.

(Hvor mange IP adresse får man i øvrigt af Yousee? - Lease-tid? )

Mvh. Michael.

icon

Bedste svar af Emil 30 august 2015, 00:26

Din egen pfSense routers MAC addrese skal aktiveres på YouSee's netværk. Indtil at den er aktiveret får den en intern 10.xxx.xxx.xxx adresse. Kan du ikke selv få den aktiveret via aktiver.yousee.dk, skal du bare ringe til teknisk support og sige at du skal snakke med udvidet support, da du skal have aktiveret din egen router efter dit bridgede modem.

Når du har clonet din gamle routers IP adresse, har det virket fordi den jo er aktiveret. Jeg kan ikke svare på hvorfor du har fået forskellige IP adresser.

Du får én IP adresse, lease time er normalt 72 timer.

Kontakt teknisk support på 70 70 40 40

Åbningtiderne er: hverdage 8.00-20.00 - weekend/helligdage 10.00-20.00

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Din egen pfSense routers MAC addrese skal aktiveres på YouSee's netværk. Indtil at den er aktiveret får den en intern 10.xxx.xxx.xxx adresse. Kan du ikke selv få den aktiveret via aktiver.yousee.dk, skal du bare ringe til teknisk support og sige at du skal snakke med udvidet support, da du skal have aktiveret din egen router efter dit bridgede modem.

Når du har clonet din gamle routers IP adresse, har det virket fordi den jo er aktiveret. Jeg kan ikke svare på hvorfor du har fået forskellige IP adresser.

Du får én IP adresse, lease time er normalt 72 timer.

Kontakt teknisk support på 70 70 40 40

Åbningtiderne er: hverdage 8.00-20.00 - weekend/helligdage 10.00-20.00

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Spændende jeg så har fået lokket to aktive ip-adresser ud af systemet.

Men pyt, jeg undrede mig også over at jeg ikke kunne fange aktiverings-siden.

Jeg forsøger, ellers giver jeg et kald.

Tak Emil.

Mvh. Michael.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe. Det var så lidt :D

Min egen TP-Link kan jeg nemlig kke selv aktivere, så jeg har snakket med udvidet support et par gange for at få den aktiveret. De er super flinke og ventetiden har ikke været lang. Bare husk at have MAC adressen klar, de skal vide hvilken der skal aktivereres.
Hvilken dns har I angivet routeren skal benytte? Har selv prøvet f.eks. Googles dns, og det virker jo selvfølgelig ikke, så først når den er blevet erstattet med Yousees dns har jeg været i stand til at aktivere.

Nu bruger jeg som nævnt af NowYouseeMe klonede MAC-adresser når jeg sætter ny router op. Men her har jeg så altid fået samme ip-adresse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)