Multiplayer på nyt modem

Efter jeg har fået nyt modem sagemcom 3686, kan ungerne ikke spille minecraft eller terraria i multiplayer længere ? 

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kender ikke den pågældende router, men check i den om UPnP er slået til. Dette giver spillene mulighed for at åbne de (måske) nødvendige porte i router. Min router Netgear C6250 har den som standard slået til, og det kan være Sagem som standard har slået den fra.

UPnP er slået til, men tak for svar :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan være spillene ikke bruger UPnP til at åbne porte. Lidt på Google siger, at man skal åbne port 25565 til Minecraft og port sættes frit i Terraria og åbnes i router. Jeg kender ikke de to spil.

Har oplevet det samme her - drengene kan ikke spille multiplayer i Minecraft med default opsætning af Sagem routeren. Hvis jeg sænker den indbyggede firewall sikkerhedsniveau fra Medium til Low, så virker det - men ikke ligefrem ikke en opsætning jeg har lyst til at køre med i længere tid... Kan selvfølgelig åbne porte i stedet, men hvorfor virker det ikke "bare" - har virket hidtil med alt andet udstyr der har været brugt her i huset gennem tiderne? Frygter jeg skal til at åbne porte for hvert nyt spil i et endeligt FW administrations loop.

Hvis nogen har en anden forklaring / workaround, så hører jeg gerne.

Derudover er der tilsyneladende problemer med, at Sagem modemmet giver "lag" i seriøs grad (op til 5-10sec freeze) også i Minecraft, hvis Sagem routeren er den eneste boks til internettet. Hvis jeg i stedet sætter den i bridge mode og har mit gamle ADSL AP foran som NAT / DHWP / FW etc., så virker det upåklageligt. Nogen forklaringer på dette lag problem?

Ville egentlig gerne helt af med min meget gamle Cisco router + min TPLink N600 AP, og nøjes med Sagem som den eneste boks, men med de nuværende mange problemer ser det ikke gennemførligt ud :-(

Er der bedre software på vej til denne router?

Omdømme 3

Badge +3
Nogen spil bruger UPnP til at åbne de nødvendige porte andre kræver, man gør det manuelt. Jeg har oplevet at min router (Netgear C6250) kører bedre uden UPnP (oplevede kort varige flow stop med UPnP), og har derfor slået det fra. Driller noget slår jeg kortvarigt UPnP til, og noterer hvilke porte som bliver åbnet, og så opretter jeg dem manuelt som "port forward" og slår UPnP fra igen.

Sagemcom routeren er meget ny og noget tyder på den erstattter Netgear C6250 på sigt, da den i dag sendes til nye kunder med 300/60. Dette på trods af, at Netgear lover C6250 kan køre op til 680 Mbps.

Oplever også at mit sagem modem i perioder fryser 5-10 sek, hvilket er utroligt irreterende da det normalt kører stabilt. Der var ingen problemer med det gl modem, så ville være ked af at skulle ud og købe et ekstra router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)