Multicast og IGMP proxy

Hej alle

Jeg har haft nogle problemer ved at forbinde trådløst mellem min computer og min iPad når de er furbundet til Netgear C6250. Det virker hvis jeg forbinder begge maskiner til min gamle router.

Ifølge internettet kan det skyldes noget der hedder Multicast og IGMP proxy som kan giver problemer med enheder der bruger Airplay og Bonjour.

Er der nogen der ved om det er muligt at slå IGMP proxy fra i C6250? Jeg har ikke kunnet finde det.

3 Kommentarer

Prøv dette:

Sådan slukkes IGMP Proxy

Oversat til dansk:

Den IGMP (IGMP) er en Internet-protokol, der giver en måde for en Internet computer til at indberette sin multicast-gruppe medlemskab til tilstødende routere.

Værterne interagerer med systemet via udveksling af IGMP-meddelelser.

Når du konfigurerer IGMP proxy, routeren interagerer med andre routere gennem udveksling af IGMP-meddelelser.

Men når de fungerer som proxy, routeren udfører værten delen af IGMP opgaven på følgende måde:
Når forespørges, routeren sender rapporter medlemskab til gruppen.
Når en af værter slutter en multicast-adresse gruppe, at ingen af andre værter tilhører, routeren sender uopfordrede medlemskab rapporter til denne gruppe.
Når den sidste vært i en bestemt multicastgruppe forlader gruppen, routeren sender en orlov gruppemedlemskab rapport til routerens gruppe.

Fra hovedmenuen under Avanceret overskrift, skal du vælge IGMP Proxy. Følgende vises:

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu har jeg kigget hele interfacet igennem på C6250. Det er ikke Multicast eller IGMP proxy indstillinger.

Jeg vil anbefale dig at kontakte teknisk support på 70 70 40 40

Åbningtiderne er: hverdage 8.00-20.00 - weekend/helligdage 10.00-20.00

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

Teknisk support kunne desværre ikke hjælpe.

indstillingen er der ikke i Yousees firmware. Rigtigt meget øv, så må jeg vist hellere købe mig en ny router.

Øv når man nu har betalt yousee for at få C6250 i stedet for det gamle modem netop for at få AC Wi-Fi.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)