Mister upstream kanaler på Netgear C6250, + generel ustabilitet

• Deltager
  • 5 kommentarer
Jeg mister jævnligt mine upstream kanaler på mit modem. Min linie er en 300/60Mbit, men selvsagt har jeg ikke andet end omkring 7Mbit i upload pga. manglende upstream kanaler.

Udvidet support har fixet det et par gange, men kunne ikke rette det i dag. De vil sende mig et nyt modem for at se om dette kunne løse problemet...

De kunne ikke svare mig direkte på hvorfor jeg mister disse kanaler, er der andre der kunne have en forklaring som yousee bare ikke vil ud med?

Samtidig synes jeg generelt at Netgear C6250 virker til at være ret ustabil, har bemærket at mine forskellige enheder til tider mister forbindelse til internettet under brug, de kommer så tilbage "online" igen efter et par minutter... er der andre der oplever dette?

11 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er not svært at være ISP og finde routere som passer alle. Jeg kommer fra Fullrate. Her havde vi en Zyxel router som bare kørte og kørte. Alt hvad vi udsatte den for tog den pænt i mod. Fullrate tilbyder desværre ikke meget i upload og vi var nødt til at gå til YouSee. Jeg har måttet lave mange ændringer i 6250 for at få vores mange trådløse enheder til at køre rimeligt. Jeg håber ISPerne i fremtiden giver os lov selv at anskaffe routere f.eks. ud fra en white list. En YouSee router i bridge mode og egen router har desværre lav WAF her :-(

Hej slangefar,

Jeg talte også med udvidet support omkring dette. Jeg synes dog det er lidt overkill at have 2 routere stående, den er jo ikke ligefrem strøm venlig C6250. De burde nok i fremtiden lave en mere simpel installation lidt ala hvad nogle fiberselskaber gør. Der har man f.eks. har en fiberboks hvor signalet kommer ind, herefter en router der enten kan være af yousee eller eget selvalgt mærke, ved en sådan løsning vil der plads til noget hardware som kan performe og dække alles behov.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu hvor andre ISPer får adgang til kabelnettet kan vi håbe der kommer bedre tilbud og YouSee med konkurrencen opper sig og tilbyder deres kunder bedre vilkår.

Kan godt høre jeg slet ikke er lige så teknisk anlagt som jer :)

Forbindelsen 100/20 er som sådan fin nok, oplever ingen store forstyrelser på c6250 og de holder hvad de lover af hastighed. Selve ruteren er ikke den bedste, har måtte købe en extender til 1 sal. og det at de "låser" for brug af usb udgangen er jo til grin ud over alle mulige andre indstillinger...

Gider ikke købe en NAS, som jeg så skal tilslutte med netkabel når man i prencipet kunne tilføje en usb hdd.

At have 2 ruter, ja så kan man lige så godt bruge penge på en NAS..

Få det dog fikset så man "bare" kan tilslutte sin egen ruter uden noget bridge halløj..

Omdømme 4

Badge +3
Var ikke klar USB i virkede. Overvejede ellers at bruge den til en gammel printer uden WiFi. YouSee kunne sagtens lave en white list ( positiv liste) over routere som måtte benyttes uden support (i stil med egen router og 6250 i bridge mode). Det jeg synes  er værst er at YouSee tilsyneladende har fjernet QOS, som gør vi er nødt til at købe rigeligt båndbredde når vi ikke kan styre den. Fruen vil ikke have for mange bokse, kabler, højtalere osv. men må nok presse på for at få egen router efter 6250.

Det "dejligt" at yousee giver dig en ruter, men når man giver og tager med samme hånd så kan et sgu være lige meget... 

Jeg selv modstander af kabler/maskiner og blinkene lygter.. Svært at holde sit hjem pænt når man bliver tvunget til at købe ekstra ruter/nas osv. fordi yousee låser deres ruter...

Jeg har samme issue og fik også tilsendt en ny router.

Kører pt. 60/60 med kabel tilslutning.

Den kører op og ned i upload hastighed. Download er der ingen issues med. 

Har også haft support til rette routeren til.

Jeg har haft teknikere ude fra TDC, som konstaterede at upload ikke var som forventet. 

Hvordan retter man selv disse settings mht. upstreamkanaler??

DatoIPdownloaduploadpingShare
  11/24/2015 7:16 PM GMT62.243.91.11362.06 Mb/s6.57 Mb/s15 msHirtshals< 50 miShare
  11/24/2015 6:56 PM GMT62.243.91.11352.76 Mb/s8.32 Mb/s15 msHirtshals< 50 miShare
  11/24/2015 6:55 PM GMT62.243.91.11363.96 Mb/s1.45 Mb/s18 msAarhus~ 100 miShare
  11/24/2015 6:54 PM GMT62.243.91.11350.30 Mb/s3.87 Mb/s15 msVejen~ 150 miShare
  11/24/2015 6:53 PM GMT62.243.91.11367.84 Mb/s1.80 Mb/s18 msAarhus~ 100 miShare
  11/24/2015 6:52 PM GMT62.243.91.11367.86 Mb/s1.46 Mb/s18 msAarhus~ 100 miShare
  11/24/2015 6:51 PM GMT62.243.91.11365.33 Mb/s1.25 Mb/s20 msAarhus~ 100 miShare
  11/24/2015 6:50 PM GMT62.243.91.11356.35 Mb/s2.21 Mb/s15 msHirtshals< 50 miShare
  11/24/2015 3:57 PM GMT62.243.91.11368.36 Mb/s45.07 Mb/s19 msAarhus~ 100 miShare
Omdømme 4

Badge +3
Mig bekendt kan vi ikke selv rette. Vores 6250 virker stabil på antal kanaler, men upload svinger meget over døgnet. De burde give f.eks. 100 op, når de ikke altid kan levere 60 :-)

Jeg ved ikke hvor mange upstream kanaler du skal have på din 60/60 forbindelse, du har jo nok bland selv bredbånd? Såvidt jeg kan forstå på yousee er det lidt anderledes sat op teknisk end en 300/60 forbindelse.

Du kan ikke selv pille ved up/down stream kanalerne, du kan blot se hvor mange der er låst på din router. Hvis der skal gøres noget skal du have fat i udvidet support, du kan jo evt. spørge dem hvor mange du normalt skal have for din forbindelse. Du kunne godt lade til at du ikke har nok upstream kanaler låst siden det er den hastighed det halter med.

Jeg fik en ny router i går og fik så min fulde båndbredde tilbage, og det ser ikke ud til at den har haft dem smidt endnu, så jeg krydser fingre for at det var routeren det var galt med hos mig. 

Såvidt jeg husker er der en teoretisk max hastighed med 4 upstream kanaler på ca. 100Mbit så med mindre yousee åbner op for flere af disse kommer hastigheden ikke over 60Mbit pt.

Det kan også være at deres tekniske setup ikke supportere det endnu.

En lille update på denne tråd.

Yousee har nu arbejdet 1 måned på at fixe min internet forbindelse uden held. Jeg har skiftet router, haft tekniker besøg, diverse ændringer af opsætning, utallige samtaler med support og udvidet support uden at det er kommet noget som helst bedre ud af det. Jeg har flere gange påpeget at de ikke leverer det produkt jeg betaler for, det kunne de sådanset godt forstå jeg er utilfreds med, men alligevel lykkedes det dem at sende mig en ny faktura på fuldt beløb af en linie de ikke kan levere, det synes jeg er uacceptabelt.

Lige nu er status at de kigger på det i en eller anden teknisk afdeling som kun kan kommunikere pr. email...hvad er det for en gang l... at fylde kunderne med...ud over det hører man intet nyt med mindre man ringer til dem, der er ingen status updates fra yousee overhovedet, det synes jeg faktisk heller ikke er acceptabelt.

Jeg havde egentlig gode erfaringer med yousee førhen, derfor valgte jeg også at give dem en chance igen, men det må jeg ærligt indrømme at jeg har fortrudt nu. Det lader til at deres 300/60Mbit linie simpelthen ikke er gennemtestet nok, ihvertfald ikke i mit område, teknikeren kunne bekræfte at de ikke har volsomt mange af disse sat op. Yousee taler allerede nu om at de vil kunne levere 500-1000Mbit linier i løbet af 2016, jeg tænker bare de skulle prøve at leverer en stabil 300Mbit først.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)