Mister net på cg3000 pludselig

• Deltager
  • 3 kommentarer
Så skriver jeg igen :-)

Jeg bruger nu min CG3000 router og der har ikke været nogle problemer de seneste mange uger.

I dag er det dog gået helt galt. Jeg mister nettet hele tiden ved at routeren slår fra. Tror den genstarter pludselig alle vores trådløse enheder ryger af vores WiFi. Det kommer dog igen efter 3-4 min.

Jeg ved ikke hvorfor dette problem er opstået men jeg ryddet routeren log og har nu fået en masse nye fejl som står der. Jeg smider nogle af dem ind her (mange af dem er de samme) og håber der måske er nogen som ved hvad det betyder og hvad der kan gøres. Har snakket med udvidet support og der var ikke meget at hente desværre.

Her kommer fejlene:

Mon Aug 03 15:02:34 2015   Notice (6)  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=84:1b:5e:1f:bc:c0;CMTS-MAC=00:0b:be:a8:87:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
 Mon Aug 03 15:02:34 2015   Error (4)  Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=84:1b:5e:1f:bc:c0;CMTS-MAC=00:0b:be:a8:87:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
Mon Aug 03 15:02:32 2015   Warning (5)  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=84:1b:5e:1f:bc:c0;CMTS-MAC=00:0b:be:a8:87:cb;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; 
 Mon Aug 03 15:02:30 2015   Notice (6)  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4 
 Mon Aug 03 15:02:15 2015   Critical (3)  Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=84:1b:5e:1f:bc:c0;CMTS-MAC=00:0b:be:a8:87:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
 Mon Aug 03 15:01:59 2015   Warning (5)  MDD message timeout;CM-MAC=84:1b:5e:1f:bc:c0;CMTS-MAC=00:0b:be:a8:87:cb;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 
Håber der er nogen der ude som evt. ved hvad der kan gøres!

5 Kommentarer

Hej, jeg har problemer af samme skuffe.

CG3000 routermodem, iPads og telefoner taber forbindelsen hele tiden, har rodet med frekvenser og placering, men jeg tror efterhånden at det er routeren der er blevet gammel.

Har til nød monteret et accesspoint via kabel og der er ingen problemer, men det er noget jeg har lånt.

Kan jeg få byttet mit modem?

Hejsa

Jeg har haft præcis samme problem.. Efter længere tids roden rundt, fik jeg ombyttet min router til en nyere model, CG3700. Det hjalp ikke.. Endnu engang måtte jeg kontakte support, og da teknikeren kom, var problemet i skabet ude ved vejen. Det var en gammel ledning, som gjorde min upstream ustabil, fik for for høje støjværdier, og så genstartede routeren. Dette skete ca to gange om dagen, og var pænt irriterende...

Nu kan jeg se at mine upstream værdier er stabile, og der har nu (7-9-13), ikke været nogen genstart endnu :)

Min har 'heldigvis' kun problemer med wifi.

Der er blot to andre net i mit nabolag og alligevel skifter min router kanal uafladeligt,

der kommer en notits i loggen om noget interference, hvilket jeg synes er mærkeligt.

Desværre ender den tit på kanal 1 hvor de andre *også* ligger, måske har de også den ulyksagelige cg3000?

På udenlandske sider kan jeg se at der generelt er problemer med udbydernes custom firmware på cg3000.

Det er fjollet jeg nu skal ud og købe et accesspoint til erstatning for det jeg slukker i routeren.

Har samme problem, samt en masse i nabolaget og Yousee gør intet ved det.

Har aldrig før haft så elendigt net som det jeg har nu.

Har 100/30 Mbit, virker fint med kablet forbindelse, men trådløs max 20Mbit, har været alle kanaler i gennem samme resultat.

Jeg har også den samme problem stilling med vores cg3000 har en meget dårlig wifi forbindelse der svinger fra under 1 til lige over 50 mgbit pr sek. Jeg har en 100/10 Yousee vil intet gøre ved det.... Skift kanal siger de, ja nu har jeg igen igen skiftet alle kanalerne, har fået skiftet modem en gang fra et cg3000 til et cg3000 og den samme problemstilling er der stadigvæk.... syntes ikke at det kan være rigigt at jeg på trods af at jeg kun sidder under 2 meter fra routeren ikke kan modtage et stabilt wifi signal.....

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)