Spørgsmål

Min NAT bliver ved med at vælge strict på min xbox one x

Som titlen siger er min NAT sat til strict/begrænset på min xbox og indtil videre har jeg ikke kunnet ændre det. Fik min anden modem på en uge fra yousee igår, SAGEMCOM fast 3890V3..
Det er først siden dette modem kom på jeg oplever lige dette problem, eller først nu jeg er opmærksom på det, da det smider mig af nettet on and off på xbox.
Nogen der har en ide til hvordan jeg får den på Open NAT?
Og det er i kablet forbindelse den laver problemet.

Med venlig hilsen

Kim

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan måske få åben NAT ved at sætte din Xbox i DMZ. Du skal tilsyneladende også slå UPNP og WAN blocking fra for at det virker. Se anden tråd på dette forum.
https://forum.yousee.dk/udstyr-og-andet-40/port-forward-upnp-virker-ikke-paa-3890-102816
Hvad betyder det at sætte den i DMZ? og er der ulemper ved det hvis det kun er xboxen jeg gør det ved?
Omdømme 7
Badge +7
DMZ betyder (DeMilitarized Zone). Et ingenmandsland, hvor man normalt sætter servere. Xboxen vil være isoleret fra resten af dit net. I routeren sætter du en fast IP på din Xbox, og indtaster IP adressen i DMZ feltet.
Er der nogen sikkerheds risici forbundet med at gøre det?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, du er ikke beskyttet af NAT, men det er jo det du vil. Jeg kender ikke så meget Xbox, så jeg kan ikke bidrage med mere.
Ok. Nej det er sku lidt bøvlet - har ikke haft det issue før 3890 modemet, så det er sku irriterende, men sætter pris på dine svar.
Omdømme 1
Fuldstændig det samme problem de sidste 5 indlæg handler om - og jeg har ringet ind hver dag i en uge, fået ombyttet modem til V3, prøvet port forwarding, bridge mode, m.m.
Nu må der snart komme en kyndig teknikker på banen fra YouSee side - det kan ikke være rigtig at i som største internet udbyder ikke kan fikse de her problemer. Vi kan ikke være de eneste som bruger jeres coax til at spille online i år 2018 - der må være mange frustrerede mennesker derude som tror det er dem der har gjort noget forkert. Når de ringer ind bliver de bedt om at genstarte routeren, og så kan de ellers sejle i deres egen sø.
Fakta er, at Xbox Live er gået over til at konvertere til Ipv6 som eneste sikker connection, dog kan man åbne op for sine NAT (hvis din udbyder ellers tillader det) på Ipv4 - men der er noget der driller når det er via YouSee forbindelse.
Jeg ved ikke om i har et ekstra sikkerhedsfilter udover, om i overskriver de settings man giver routeren, eller noget helt tredie, der er ikke rigtig nogen der svarer herinde heller.

Vh D

Ps. Få nu fixet det Ipv6 - så vi slipper for alle de her oldschool nat problemer.
Omdømme 1
Xbox.com skriver:

What if my Xbox One isn’t connected using IPv6?

Your Xbox will work normally without IPv6 connectivity. However, for the best possible experience, we recommend enabling IPv6 on your network. Several Xbox One features already make use of IPv6, and we’re building more.

Skræmmende at tænke på at YouSee ikke engang er begyndt at planlægge Ipv6, når tjenester som Xbox (Microsoft) skriver at du får en bedre oplevelse, samt at de har bygget features der kræver det og de bygger endnu flere. Det går EN vej!
Omdømme 7
Badge +7
Jeg skulle på tidspunkt bruge flere IP-adresser. Jeg spurgte YouSee om det var muligt at låne/leje en stak V6 adresser. Svaret var at man ikke havde mangel på V4 adresser og derfor ikke tilbød V6. Jeg spurgte så om jeg kunne låne/leje nogle flere V4 adresser. Svaret var nej, da der var mangel på V4 adresser.

https://ipv6-adresse.dk/
Kæft det er sørgeligt. Må også efter at have snakket med en del yousee folk erfare at der ikke er meget at gøre. Det bedste skulle være at bridge og investere i sin anden router, men det er sku til grin det skal være løsningen. Personligt kommer jeg til at tjekke hvilke andre udbydere jeg har mulighed for at skifte til, og om de har bedre udstyr/styr på deres shit.
Omdømme 1
thue1985 skrev:

Kæft det er sørgeligt. Må også efter at have snakket med en del yousee folk erfare at der ikke er meget at gøre. Det bedste skulle være at bridge og investere i sin anden router, men det er sku til grin det skal være løsningen. Personligt kommer jeg til at tjekke hvilke andre udbydere jeg har mulighed for at skifte til, og om de har bedre udstyr/styr på deres shit.

Jeg er også væk så snart jeg har muligheden. Mest af alt grundet den elendige kundeservice - har egentlig været glad for min forbindelse før det her møg.
Sidste gang jeg ringede ind måtte jeg bede knægten om at lade være med at tale ned til mig. Det mente han ikke han gjorde, men når man prøver at bilde mig ind at Danmarks største multimedie virksomhed ikke har en IT afdeling (ikke at jeg ikke må tale med den, men at den ikke eksisterer) - så er grænsen nået.

Men sådan er det jo med Amerikanske ejere. I USA har de heller intet serviceniveau overhovedet, andet end hvis man vil have en tekniker ud som kan hjælpe på stedet - og det koster rigtig nok også 1.000-1.500 kr. fra han træder ind af døren. Det er ikke engang sikkert han kan hjælpe.
Så tjener man jo lidt penge på ingenting - så det er bårrrrre dæjlig!

Ja, jeg er efterhånden rimelig sur..

/D
Omdømme 1
Jeg har umiddelbart ikke den store kendskab til SAGEMCOM fast 3890V3, men det er helt klart en forkert eller manglende opsætning af NAT og/eller UPnP.
Har ingen problemer med YouSee og Xbox Live her, hverken på Windows 10, Xbox One X eller Xbox 360. Alle har fint Open NAT og på samme tid og det har intet, at gøre med om det er IPv4 eller IPv6

Men den mest kendte metode, er at sætte en spille consol i DMZ, da det ikke giver samme sikkerheds problem, som det vil gøre med en PC.
Omdømme 1
Stig82 skrev:

Jeg har umiddelbart ikke den store kendskab til SAGEMCOM fast 3890V3, men det er helt klart en forkert eller manglende opsætning af NAT og/eller UPnP.
Har ingen problemer med YouSee og Xbox Live her, hverken på Windows 10, Xbox One X eller Xbox 360. Alle har fint Open NAT og på samme tid og det har intet, at gøre med om det er IPv4 eller IPv6

Men den mest kendte metode, er at sætte en spille consol i DMZ, da det ikke giver samme sikkerheds problem, som det vil gøre med en PC.

Jeg er sikker på, at jeg ikke har sat noget forkert op i på min router. Endda begge to jeg har fået tilsendt. Der er noget ved forbindelsen.
Jeg kan køre internetdeling på min telefon og bum, Open NAT. Jeg kan sidde på stofa hos min kammerat og bum, Open NAT.
Min ven der bor i Roskilde har samme problem. Jeg har så også en kammerat der bor i KBH NV, som har open nat på YouSee forbindelse.

Problemet i mine øjne er, at de INGEN support har længere. De har kun unge mennesker som skal feje folk af banen og ud af telefonen. Vil du tale med nogen teknisk, så skal du bestille en tekniker - du kan simpelthen ikke få lov at tale med en voksen.

Det er grotesk! - og det har INTET med opsætningen at gøre, overhovedet. Enten er modemmet ubrugeligt, forkert software, sikkerhedsfilter eller overruling af settings i modem, hvad ved jeg. Jeg må jo ikke tale med andre end folk der siger jeg skal genstarte og spørger hvilke lamper der lyser.

Men at sige det intet har med IPv6 eller 4 at gøre er noget sludder. IPv6 er udbredt i udlandet fordi verden er ved at løbe tør for IP - det er iøvrigt langt mere sikkert og arbejder overhovedet ikke med NAT. Så vi ligesom udover den med port forward, UPnP osv.
XBOX Live anbefaler at køre det, både på deres hjemmeside og via konsollen når du går i network settings. Så at sige det intet har at sige er tosset :)

/D
Omdømme 1
Jeg har desuden kørt med min box på DMZ har ingen forskel overhovedet. Samme "Strict NAT type" - der må være noget der overruler mine settings. I og med man ikke engang kan bruge sit eget modem, så tænker jeg det må være YouSee der skal kontrollere. Men igen, det er spekulationer, fordi man kan ikke tale med nogen.
Omdømme 1
HrLanghoff skrev:

Stig82 skrev:

Jeg er sikker på, at jeg ikke har sat noget forkert op i på min router. Endda begge to jeg har fået tilsendt. Der er noget ved forbindelsen.
Jeg kan køre internetdeling på min telefon og bum, Open NAT. Jeg kan sidde på stofa hos min kammerat og bum, Open NAT.
Min ven der bor i Roskilde har samme problem. Jeg har så også en kammerat der bor i KBH NV, som har open nat på YouSee forbindelse.

Problemet i mine øjne er, at de INGEN support har længere. De har kun unge mennesker som skal feje folk af banen og ud af telefonen. Vil du tale med nogen teknisk, så skal du bestille en tekniker - du kan simpelthen ikke få lov at tale med en voksen.

Det er grotesk! - og det har INTET med opsætningen at gøre, overhovedet. Enten er modemmet ubrugeligt, forkert software, sikkerhedsfilter eller overruling af settings i modem, hvad ved jeg. Jeg må jo ikke tale med andre end folk der siger jeg skal genstarte og spørger hvilke lamper der lyser.

Men at sige det intet har med IPv6 eller 4 at gøre er noget sludder. IPv6 er udbredt i udlandet fordi verden er ved at løbe tør for IP - det er iøvrigt langt mere sikkert og arbejder overhovedet ikke med NAT. Så vi ligesom udover den med port forward, UPnP osv.
XBOX Live anbefaler at køre det, både på deres hjemmeside og via konsollen når du går i network settings. Så at sige det intet har at sige er tosset :)

/D

Prøv lige en gang, at læse hvad du selv skriver om IPv4 eller IPv6, før du skriver sludder. Har intet med de to at gøre, det virker med begge! Kan godt være Microsoft selv nævner IPv6 er mere sikkert osv. men det gør ikke automatisk, at der er total lukket for IPv4.

Det har at gøre med hvordan et givent modem/router håndterer NAT/UPnP vedr. portforwarding. Og er nok her problemet er for SAGEMCOM fast 3890V3, men det kan jeg ikke bekræfte. Kan kun bekræfte, at det virker fint med det gamle Netgear c6250 med UPnP og også med ens egen router også med UPnP og med YouSee's modem i bridge.
Omdømme 1
Stig82 skrev:

HrLanghoff skrev:

Stig82 skrev:

/D

Prøv lige en gang, at læse hvad du selv skriver om IPv4 eller IPv6, før du skriver sludder. Har intet med de to at gøre, det virker med begge! Kan godt være Microsoft selv nævner IPv6 er mere sikkert osv. men det gør ikke automatisk, at der er total lukket for IPv4.

Det har at gøre med hvordan et givent modem/router håndterer NAT/UPnP vedr. portforwarding. Og er nok her problemet er for SAGEMCOM fast 3890V3, men det kan jeg ikke bekræfte. Kan kun bekræfte, at det virker fint med det gamle Netgear c6250 med UPnP og også med ens egen router også med UPnP og med YouSee's modem i bridge.

Uanset om jeg sludre eller ej, så har jeg et produkt jeg betaler for - og som jeg ingen hjælp kan få, for at få det til at virke. Vi er helt enige om at det virkede perfekt på de gamle Netgear routere, men om det er routeren eller om der er kommet flere restrektioner på Yousee internetforbindelser, det har jeg ikke den fjerneste ide om, da jeg jo ikke kan få hjælp.
Ps. Ipv6 fixer problemet i hvert fald. Jeg kan bruge internetdeling på min 3 mobil linje, og så spiller det max! Det er bare lidt dyrt og ustabilt i længden at køre via mobilnet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Vi vil snarest muligt komme med en ny firmware, der retter dette problem i forhold til NAT.

Jeg beklager ulejligheden.
Omdømme 1
@Kasper TAK! Jeg er uendelig glad for mine 10 opkald, 2 ombytninger af modem og brokkebreve har gjort en forskel. Jeg håber samtidig at den firmware er lige på trapperne - kan du melde noget ud om hvornår i forventer dette?
Omdømme 5
Badge +7
Hej HrLanghoff

Nej, desværre ikke, men vi arbejder på, at få en ny firmware ud hurtigst muligt.

Jeg beklager det besvær, som du har måtte gå igennem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)