Svar

Min husstands computere viser "Frankrig"

Mine computere/Ipads viser pludselig, at min ip er i Franrkig, så Spotify og YouTube mm. er på fransk. jeg har en boks fra YouSee, og jeg må formode, at det skyldes noget der. Har andre prøvet det samme?

icon

Bedste svar af Slangefar 22 juni 2015, 21:51

Jeg har en Netgear 6250 og her står hvordan man kommer ind i den i bunden. Så skal du finde DNS, som sikkert står til DHCP. Sæt den på manuel og så på DHCP igen. Hola er et glimrende gratis produkt at bruge lokalt. Ved at sætte en amerikansk DNS i router virker den på alle enheder, som bruger denne router. IP adresser findes ved hjælp af Google. Det kan være at bare slukke din router i et stykke tid vil få DNS opdateret. Jeg hved lidt om routere, men langt fra ekspert. Når du siger alt på nettet synes jeg det peger på din router.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg vil tro din router måske har fået fat i en forkert DNS. Jeg har selv sat en amerikansk DNS i vores router, så vi kan se amerikansk Netflix.

Jeg har brugt HOLA plugin for at se amerikansk Netflix, men kun på een pc, og det er både pc'er og ipads.

Hvordan kan jeg evt. ændre på det?

Og tak for reaktionen.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har en Netgear 6250 og her står hvordan man kommer ind i den i bunden. Så skal du finde DNS, som sikkert står til DHCP. Sæt den på manuel og så på DHCP igen. Hola er et glimrende gratis produkt at bruge lokalt. Ved at sætte en amerikansk DNS i router virker den på alle enheder, som bruger denne router. IP adresser findes ved hjælp af Google. Det kan være at bare slukke din router i et stykke tid vil få DNS opdateret. Jeg hved lidt om routere, men langt fra ekspert. Når du siger alt på nettet synes jeg det peger på din router.
Tak for svar.

Omdømme 4

Badge +3
En gang kunne man via RIPE.net checke sin IP adresse, men kunne ikke umiddelbart finde det. Der kan evt. være tale om en registreringsfejl af tilhørsforhold, som du bør rapportere til YouSee, hvis det er tilfældet. Det er tydeligt at Netflix kigger på DNS og ikke IP. 

Hola er noget banan og et botnet:

https://www.reddit.com/r/technology/comments/37j09p/8chan_creator_fredrick_brennan_warns_against_use/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)