Min CG3700EMR skifter pludselig umotiveret SSID

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej

Har en CG3700EMR. Ville lige checke noget på min ipad, og så at den ikke var connected til wifi. Så ser jeg på routeren at den pludselig har et andet SSID. Andre der har oplevet at routeren pludselig og helt umotiveret skifter SSID. Alle andre indstillinger (port forwarding osv.) er som jeg har sat dem foregående.

Hilsen

Peter Lind

6 Kommentarer

Ændrer du SSID direkte i routeren eller på Yousees hjemmeside? Hvis du ikke har åben konfiguration, så skal det gøres på deres hjemmeside.
Hej

Jeg har slet ikke ændret SSID. Det har routeren af sig selv. Det er det der undrer mig.

Har du aldrig været inde i routeren og angive et netværksnavn?

Nej. Og selv om jeg havde giver det ingen mening at den så pludselig ændrer SSID.

Kunne måske være sket ved en firmware opdatering de har skubbet ud, men i loggen ser det ud til at den har kørt samme firmware i længere tid, og så ville jeg have opdaget det tidligere.

Så tør jeg ikke sige, hvad der er gået galt.

Meningen kommer af, at Yousee skubber netværksnavnet ud, når modemmet genstarter. Dvs. ændrer man det direkte i routeren, så bliver det nulstillet - i forhold til det, der er angivet under Mit Yousee. Det har før givet anledning til forvirring :)

Nej det er ret underligt, men lad os håbe der er en naturlig forklaring :)

Jeg kan se at SSID osv. passer med det der står på Mit Yousee, så ændringerne må komme fra Yousee.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)