Svar

Meget lav upload med C6250

Jeg har 100/5 med bland selv og normalt står den til 75/30. Men her i dag lagde jeg mærke til at min upload var ekstrem lav, under 1 megabit/s, prøvede at blande selv og sætte den til 55/50. men det hjalp ikke. Min C6250 er i bridge mode og jeg har min egen Netgear Nighthawk bagefter. På mit lan kører alt som det skal og der er fin båndbredde på mine wifi.
Jeg har prøvet at slukke for modem, router og alt andet og tænde det i rækkefølge og alt et der.

Nogen der ved noget om det, og er der evt et sted hvor man kan fejlmelde
icon

Bedste svar af Lansky 28 september 2017, 12:04

Jeg havde samme problem med min gamle C6250. Min download var fin, men min upload var langt under hvad den burde være.

Jeg kunne ofte løse problemet ved at pille coax-kablet ud af routeren mens den var tændt og herefter vente et minut eller to før det blev koblet på igen.

Jeg er ikke 100% sikker på hvorfor det hjalp, men en YouSee medarbejder fortalte mig engang, at det skyldes overgang i returvejen eller noget i den stil - og at det derfor kan hjælpe fysisk at afbryde forbindelsen mellem kabel og router.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Når det kører som det skal på Lan, så er der ikke noget i vejen med modemmet, at din Router så på Wi-Fi ikke giver hvad den skal kan være udefra kommende, der kan prøves at bruge en anden kanal, brug en Wi-Fi analyser og find en bedre kanal, og se om det afhjælper.
Når der køres i Bridge med egen Router, så ydes der ikke support, kun hvis Routeren bruges som den er beregnet til.
Har selv har en 2650, den kørte uden problemer, har den stadig som Backup til 3890.
Har du prøvet at køre uden om wifi, bare for at udelukke den kilde?
Logan skrev:

Har du prøvet at køre uden om wifi, bare for at udelukke den kilde?

Jeg mener at på LAN delen af mit netværk, både kablet og WiFi er fin. Det er kun "ud af huset" der er problemer. Min NAS er forbundet med kabel til router der er kablet med modemmet, og det var den jeg forsøgte at uploade fra.
Både Speedtest.net og FTP upload viser samme lave hastighed. Må lige smide et kabel direkte i modemmet og sætte den op som router og så se hvad der sker.
Æv, jeg hader at rode med netværks registrering og det hejs.
Så er det testet med kabel direkte i modemmet stadig samme sørgelige hastighed.
Pokkers så må jeg have fat i kundeservice.
Omdømme 2
Badge +1
Jeg havde samme problem med min gamle C6250. Min download var fin, men min upload var langt under hvad den burde være.

Jeg kunne ofte løse problemet ved at pille coax-kablet ud af routeren mens den var tændt og herefter vente et minut eller to før det blev koblet på igen.

Jeg er ikke 100% sikker på hvorfor det hjalp, men en YouSee medarbejder fortalte mig engang, at det skyldes overgang i returvejen eller noget i den stil - og at det derfor kan hjælpe fysisk at afbryde forbindelsen mellem kabel og router.
Lansky skrev:

Jeg kunne ofte løse problemet ved at pille coax-kablet ud af routeren mens den var tændt og herefter vente et minut eller to før det blev koblet på igen...

Det her løste mit problem. Så kan jeg godt afbestille teknikerbesøget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)