Spørgsmål

Manglende internet hastighed

Hej Yousee.

Jeg har været kunde hos jer i en lille måneds tid, og har været godt tilfreds med jeres produkt og service.
Der er bare sket det underlige at min hastighed er gået ned fra at være på omkring 112 Mbit til nu kun at være omkring 49 Mbit. Hvad kan dette skyldes?
Der er ikke sket nogle ændringer i mit hjem, udover at vi har købt ny opvaskemaskine - men den skulle ifølge manualen, slet ikke bruge WiFi?

Jeg har prøvet at genstarte routeren. Jeg har genstartet mig selv, med en lille morfar på sofaen. Jeg har også skiftet kanal på WiFi-signalet, uden nævneværdige resultater. Det er også testet, hvor det kun er mig der er på, så det kan vel ikke være belastning af for mange devices?
Det er målt med ledning og WiFi, igen uden nævneværdige resultater.

What to do?

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Je vil foreslå, at du henvender dig til You See og fejlmelder, så der kan ses på hvad problemet kan være.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hastigheden på Yousee Internet svinger op og ned over døgnet. Når folk holder fri vil Yousees forbindelser være ekstra hårdt belastet. Alle udbydere oversælger deres linier. Det kan lade sig gøre, da en typisk kunde typisk kun bruger f.eks. 10% af deres mulige hastighed. Begynder mange at suge mere end forventet, falder den mulige hastighed for alle.

Du bør kun teste hastigheden kablet. På denne måde udelukker du wifi, som en forklaring på dine problemer med hastighed. Lav flere målinger over tid og noter resultat. Jeg tester med 2 forskellige: speedtest.net og en app fra TDC. Resultaterne fra TDCs app passer bedst med de hastigheder jeg selv oplever, når jeg af og til flytter filer frem og tilbage fra andre. Jeg vil tro, at det skyldes man tester mod en server på TDCs eget net.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kan oplyse, at jeg ALDRIG har oplevet, at min hastighed (100/20) ikke kan nås. Personligt ville jeg da bestemt føle mig snydt, hvis hastigheden blev væsentligt reduceret, uanset på hvilket tidspunkt på døgnet der er tale om.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Her er "peak time" fra omkring 16-22 på hverdage (weekend svinger det så meget, at der ikke er noget klart billede), men det afhænger dels af lokal infrastruktur/klientel på den delte forbindelse i jeres ejendom/område, og hvad der ellers sker frem til den server man tester mod.

I vores ejendom svinger hastigheden meget, men jeg har en ven, hvor hastigheden stort set altid er høj. Dette skyldes, at man skal være pensionist eller handicappet for at få en lejlighed der. Der er meget få af beboere, som bruger nettet der, og der er derfor altid ( i det mindste lokalt) megen hastighed til rådighed.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Slangefar skrev:

Her er "peak time" fra omkring 16-22 på hverdage (weekend svinger det så meget, at der ikke er noget klart billede), men det afhænger dels af lokal infrastruktur/klientel på den delte forbindelse i jeres ejendom/område, og hvad der ellers sker frem til den server man tester mod.

I vores ejendom svinger hastigheden meget, men jeg har en ven, hvor hastigheden stort set altid er høj. Dette skyldes, at man skal være pensionist eller handicappet for at få en lejlighed der. Der er meget få af beboere, som bruger nettet der, og der er derfor altid ( i det mindste lokalt) megen hastighed til rådighed.

Jeg bor i en ejerforening, hvor der er 216 ejerlejligheder. Når jeg ser på, hvor mange, der lige omkring mig er på WiFi er det 15 - 20. Har ingen problemer med hastigheden også på WiFi 5 GHz. Normalt er den målt til 112/25.
Hvis et område er overbelastet, kan Yousee gå ind og hakke det over i to dele, så kapaciteten fordobles. Det sker jævnligt. Ifølge deres plan kommer det til at ske i endnu større grad i de kommende år - fiberen kommer tættere på.
Thor1210 skrev:

Hvad kan dette skyldes?

Hvordan ser modemmets signalværdier ud?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8