Spørgsmål

Måling af forbrugte GB på mit kabelbredbånd (85/5).

Jeg har brug for at vide, hvor mange GB data jeg har brugt gennem det seneste år, gerne fordelt på dage/uger/måneder/år.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke det e.v. t. kan ses i Routerens log, så er det næppe registreret nogen steder, da der jo ikke længere er et forbrugsloft. Før det blev afskaffet havde man en forbrugsmåler der registrere dag, og samlet måned forbrug.
Omdømme 7
Badge +3
vagnstevenius skrev:

Jeg har brug for at vide, hvor mange GB data jeg har brugt gennem det seneste år, gerne fordelt på dage/uger/måneder/år.

Hvis du har Windows 10 så prøv denne, som dog kun delvis giver de ønskede oplysninger, men som kun viser dataforbrug for de seneste 30 dage, fordelt på Wi-Fi og Ethernet.

Vælg Indstillinger > Netværk og internet > Dataforbrug.

Man kan med klik på Forbrugsoplysninger få at vide hvad der har haft forbruget. Det fremgår ikke hvad der er download og upload.
Omdømme 7
Badge +7
Den rigtige måde er, at gøre som teleselskaberne, som holder øje med deres forbrug af data. Det er kundernes forbrug, men også hvad teleselskabet sender til og modtager fra andre teleselskaber .

Du skal bruge 2 ting: en router som kan lave "Syslogs" og en "Syslog server". Denne software kan findes gratis på nettet. Den er dog kun gratis, hvis der f.eks. kun skal holdes øje med bare en enkel router. Computeren med "Syslog server" softwaren skal være tændt hele tiden.

Når routeren sender eller modtager data, sender den informationen ("syslogs") til "Syslog serveren". Fra Syslog serveren kan du så trække de ønskede oplysninger ud.
Radiomanden skrev:

Hvis ikke det e.v. t. kan ses i Routerens log, så er det næppe registreret nogen steder, da der jo ikke længere er et forbrugsloft. Før det blev afskaffet havde man en forbrugsmåler der registrere dag, og samlet måned forbrug.

Jeg tør næsten ikke spørge, men hvordan kommer jeg ind i routerens log?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)