Svar

[Løsning] Chromecast og Netgear c6250

Ville lige dele denne info med alle, da jeg oplevede problemer med konsistent at connecte til min Chromecast efter at have installeret Netgear c6250.

Symptomer:
Efter at have connected én gang, skal du genstarte dit device for at kunne se Chromecast igen.

Løsning:
Login på din router, vælg "wireless setup".

Under security options vælg "WPA2-PSK [aes]" for 2.4 GHZ netværket.

Vælg apply.

Min Chromecast + ipad + android devices reconnectede med den nye connection med det samme, på min PC måtte jeg dog fjerne det network og connecte til det manuelt.

God fornøjelse.

Mvh Lars

icon

Bedste svar af Lars_Hansen 20 maj 2015, 21:03

Det er også værd at nævne at der er en bug i c6250 routeren.

Hvis du på et tidspunkt bliver tosset over at der ikke længere kan streames, så er det sandsynligvis fordi at den setting har reset sig selv, så du skal lige logge ind på routeren og sætte den igen.

Sker indimellem for mig:(

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Lars_Hansen

Velkommen til YouSee Forum! :D

Tak fordi du deler din erfaring her på forummet!

/Kasper 

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det løste mit problem med at caste videoer, takker mange gange!

Slangefar. hvis du ser dit indlæg, hvor du skriver "Det løste mit problem..." kan se se en knap yderst til højre hvor der står "Accepteret som løst. Klik der - så får din tråd en speciel markering og den tråd vises hyppigere når andre søger på ordet Chromecast eller c6250.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

majah skrev:
Slangefar. hvis du ser dit indlæg, hvor du skriver "Det løste mit problem..." kan se se en knap yderst til højre hvor der står "Accepteret som løst. Klik der - så får din tråd en speciel markering og den tråd vises hyppigere når andre søger på ordet Chromecast eller c6250.

Hvad så med trådstarteren?

Øv - havde ikke set det var Lars_Hansen  der havde startet tråden. 

tak Jørn. 

Hvis Lars vil mærke sin tråd og synes hans første svar skal være løsningen, kan det svar bare kopieres ind i et nyt indlæg, eller løsningen slettet i første indlæg og sættes ind i et nyt svar. 

Hvis du på et tidspunkt bliver tosset over at der ikke længere kan streames, så er det sandsynligvis fordi at den setting har reset sig selv, så du skal lige logge ind på routeren og sætte den igen.

Fint du har skrevet [Løsning] i din overskrift, men hvis andre skal se din tråd ved søgning, bliver den tydeligere vis du klikke på KNAPPEN "accepteret som løst". 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Lars_Hansen skrev:

Har du bestilt åben konfiguration hos YouSee? Ellers nulstilles indstillinger du selv har lavet via interfacet nemlig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)