Linksys modem

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej,

Fik skiftet min Netgear C6250 ud med den nye Sagem F@st model. Den første Sagem holdt kun en uge, så blev den skiftet ud med en magen til, så lider af så mange fejl at jeg nu kun bruger den som modem.

Ifølge Yousee support bliver fejlene rettet i kommende firmwareopgraderinger som de ikke kan oplyse hvornår kommer.

De fejl min nuværende Sagem F@st lider af er bl.a. at den låser/fryser internet forbindelsen i 15-30 sekunder af gangen jævnligt, kan ikke tildele IP adresser selv om DHCP er slået til mm.

Nu synes jeg så at Sagem kassen er stor og grim at have stående blot som modem, så er der nogen her der ved om hvis man køber følgende modem http://www.linksys.com/us/p/P-CM3008/ (Linksys CM3008) om det vil

virke på Yousee's netværk?

mvh

Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du skal bruge en router fra Yousee som første router (set fra internet), men du må gerne sætte Yousees router i "bridge mode" (så den degraderes til modem), og sætte egen router på "modem" fra Yousee. 

Hej,

Det er jo præcis det jeg gør nu, men vil gerne have en fysisk mindre modem boks, istedet for den

latterligt store Sagem F@st  boks.

mvh

Thomas

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja, den er noget stor og noget grim i forhold til C6250.

Yousee vil have styr på at det udstyr, som sættes på deres net overholder nogle bestemte standarder, er testet af dem og godt kendt af Yousee (så de kan servicere brugernes routere). Hvad du sætter på dit net (efter  Yousees router) er helt op til dig. Der er et helt normalt krav fra en udbyder, men det kunne være fint, hvis Yousee lavede en "white list" over routere, vi selv kunne købe og slutte til som primær router. Selvfølgelig under forudsætning, at vi så ikke fik support på brug af routeren.

Omdømme 4

Badge +3
Hvad er grunden til du skiftede router?

Hvis du mener hvorfor jeg skiftede Netgear C6250 ud, så var det fordi wi-fi delen blev ustabil, og hele C6250

genstartede umotiveret flere gange om dagen

Omdømme 4

Badge +3
Har selv en C6250. Det var en svær fødsel at få den i gang, men efter at have skruet lidt i den (og skiftet antenne stik) spinder den som en kat. Det er faktisk meget længe siden jeg har genstartet den. Jeg frygter lidt at opstår der problemer, bliver jeg også udsat for en Sagemcom :(

Hej

Det er muligt at sætte et andet modem på. Dog skal yousee manuelt registrere modem mac-adressen + din egen routers mac-adresse. 

Dette kan gøres ved et hurtigt kald til supporten :-)

MvH

Simon Nicolaisen - Privatkunde

Fuldpakke, 150/30 (WiFi-OFF)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8