Svar

lav hastighed på wifi

nu har vi efterhånden fået nok af utroligt langtsomt wifi..

sidste vi snakkede med yousee support skulle vi teste med kabel. og da den kom og virkede fint så ville de ikke rigtig hjælpe mere... efter at have brændt lidt inde over den besked mener jeg ikke det skal accepteres at man i år 2016 skal leve med at have wifi hastigheder på 20 mbit kun..... når man betaler for 100 mbit.. 

vi har en CG3000. og den sender kun 20/10 ud til vores tablets,mobiler og pc'er

vi har testet via yousee's internet test side, speedtest og via it-borges test side som forbrugernævnet anbefaler..

vi har testet på Macbook pro fra maj 2015, iPad Pro, iPad mini 3, og 2 iphone 6. Macbook Pro er testet med kabel via thunderbolt adapter og via trådløs ligesom alle ipad's og iphones er testet via trådløs

via kabel på macbook pro får vi godt nok 100/30 som vi betaler for.. men på det trådløse ligger vi konsekvent på 20/10.. det mener jeg simplethen er for ringe i år 2016....

jeg har fået hjælp af div. indlæg herinde, folk på nettet og kammerater som er computer nørder og uddannet indenfor IT.  

her er bare lidt af hvad vi efterhånden har prøvet. 

vi har skifter kanal 5-6 gange.. vi har prøvet en del kanaler som var ledige jf. programmer jeg har testet med for at se hvad for nogen kanaler der bliver brugt..

vi har slået UPnP fra og testet med og uden.

vi har testet med ingen kode, WEP, WPA-PSK(TKIP),WPA2-PSK(AES), WPA-PSK(TKIP)+WPA2-PSK(AES).

vi har prøvet at sætte routeren længere væk fra stedet hvor kablet kommer ind i lejligheden.

vi har genstartet igen og igen. 

har snart lyst til at kaste routeren ud af vinduet.. er så trættende kun at have 20 mbit på sine enheder.. når jeg med 4G kan få hastigheder op imod 80-90 mbit..... 

nogen tips jeg måske har overset som jeg skal prøve inden jeg tager den tunge vej igennen til support ved yousee. ???? 

icon

Bedste svar af Ivan 4 januar 2016, 14:58

Den vil helt sikkert også klare opgaven fint, den D-Link router.

Du har en del enheder og vil gerne have en god hastighed, så vil jeg eventuelt overveje en lidt bedre router i stil med denne her: D-Link DIR868

Eventuelt en med eksterne antenner, såfremt der er flere etager osv. i boligen.

Synes nu godt, at de kunne have tilbudt dig en ombytning UB.

Lad os høre, hvad du beslutter dig for.

Se original

28 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Spørg YouSee om det ikke er muligt at få et andet modem f. eks. Netgear CG6250.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har lige kørt test på min CG3000, både med den oprindelige hastighed, og ved at blande, der gives den rigtige, endda med lidt extra både op og ned.

80/5 giver 82/6 og 60/25 giver 63/27, så det skal der vist ikke klages over.

Det er på grund af dit wifi, CG3000 routeren kører kun 2,4 Ghz, hvor der er en del hensyn at tage.

Yousee garanterer din hastighed kablet, men ikke via wifi netop på grund af disse, lad os kalde dem, begrænsinger. Du kan læse mere om det her (Difference between 2,4 and 5 Ghz wifi).

På 5 Ghz får du højere hastigheder, men også kortere rækkevidde.

Jeg ville prøve at kontakte Yousee og høre, hvordan du kan få en nyere router som kører dualband (2,4 & 5 Ghz).

•  de vil have 299 for at skifte modemet ud til cg6250..... 

•   hvordan er det testet ?? med kabel eller trådløs ? 

•  damen ved yousee sagde det ville ikke hjælpe at skifte modem... da den var forstyrrelser som gjorde det var dårligt....... 

• Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
     Det er på Wi-Fi,  kører ikke med andet.

så alt i alt.. intet hjælp at hente.. de vil have 299 for at skifte den også siger hun det er nok forstyrrelser i området som gør det kører så ringe.. der var ingen løsning at hente der........

hun siger de lover INTET på wifi.. også begyndte hun at snakke om det kunne være min ipad eller lign som var i stykker.. men come on.. er det sjovt hvis alle 5 enheder er gået i stykker herhjemme på samme tid..

så ser desv kun 2 løsninger... enten skift modemet til 299 kr også risikere at det intet hjælper..  eller sætte hastigheden ned til 50 mbit..

hun snakkede om at en tekniker kunne komme ud og kigge.. men det ville blive ret dyrt hvis nu det kun var forstyrrelser i området.. så ville jeg selv skulle betale for det.....

så ret ringe service synes jeg :/ 

Omdømme 3

Badge +3
     Du kan f.eks se om der er en kanal hvor der ikke er andre der bruger, eller hvor der ikke er så mange på.

•  du kunne evt prøve at læse mit første indlæg før du kommer med flere forslag  ;) 

det har jeg gjort massere af gange.. 

• Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Rasbred skrev:
    så alt i alt.. intet hjælp at hente.. de vil have 299 for at skifte den også siger hun det er nok forstyrrelser i området som gør det kører så ringe.. der var ingen løsning at hente der........

hun siger de lover INTET på wifi.. også begyndte hun at snakke om det kunne være min ipad eller lign som var i stykker.. men come on.. er det sjovt hvis alle 5 enheder er gået i stykker herhjemme på samme tid..

så ser desv kun 2 løsninger... enten skift modemet til 299 kr også risikere at det intet hjælper..  eller sætte hastigheden ned til 50 mbit..

hun snakkede om at en tekniker kunne komme ud og kigge.. men det ville blive ret dyrt hvis nu det kun var forstyrrelser i området.. så ville jeg selv skulle betale for det.....

så ret ringe service synes jeg :/ 

Når du ringer på 7070 4040, skal du ha' fat i support bredbånd/internet. De bør ombytte dit modem.

Jeg har lige testet min forbindelse (100/20) og trådløst er den ved 2.4GHz 49,64/27,92 og ved 5GHz er hastigheden 113,71/27,71. Begge tests er med et CG6250 modem.

Hvis de ikke vil ombytte dit modem hos support, kan du prøve at kontakte YouSee på Facebook.

• , personligt ville jeg bruge de kr. 299,- og få en dualband router. Du kan også købe en og bruge din eksisterende som bridge, men det bliver næppe billigere end de 299,-  

Dog bør de, som
  •  skriver, bytte din router. Det ville være god stil.

Læste du artiklen som jeg linkede til ?? Der forklares det ret fint, hvorfor 2,4Ghz båndet ikke leverer mere data end de 20/10 du skriver. Det er endda ret fint, såfremt du har flere devices på af gangen. De devices du har, som kan køre 5Ghz, de vil få en højere hastighed på wifi, samtidig med de ikke "ligger og roder" på 2,4Ghz båndet. Rækkevidde kan dog blive et problem, alt afhængig af boligen størrelse og routerens placering.

At få dualband og flytte dine devices overpå 5 Ghz båndet, vil absolut gøre en forskel. Det er en alm. Yousee supporter åbenbart ikke inde i. Man kan jo ikke vide det hele...

Personlig har jeg testet forbindelsen (100/30) på min mobil på 2,4Ghz og fik 25/10, men på 5Ghz kører den 112/30.

Du kan også hente Wifi Sweet Spots i App store til din iPad, så kan du teste forbindelsen fra din iPad til din router. Det er et fint lille program til at kontrollere din wifi forbindelse.

Jeg vil godt lægge hovedet på blokken og sige, at dine enheder ikke er i stykker!

• altså jeg trykkede mig igennem på 70704040 til bredbånd support og fik fat på en dame som sagde så længe jeg fik rigtige hastigheder med kabel så var der ikke noget at gøre andet en tekniker eller nyt modem til 299..

jeg orker ikke at bøvle mere med yousee og deres dårlige modem.. så nu har jeg kig på en dlink med AC750 som burde kunne gøre noget mere.. og den koster 319 kr.. hellere 319 til den end yousee..

https://www.proshop.dk/Netvaerk-router-firewall/DIR-810L-AC750-Dual-Band-Router/2414215?sl=viborg_dk&f~routere_traadloes-standard=ac-standard-802-11ac&o=1028

den virker ok iflg tests jeg lige har fundet på nettet.. 

jeg har kigget på dit link ivan.. men når yousee siger jeg ikke kan forvente mere end 20 mbit.. så skal jeg jo op i 5 ghz.. men jeg er så i tvivl om det er yousee som skal sponsere den til mig for 299.

så hellere prøve med en Dlink 810 også mit cg3000 i bridge mode

Den vil helt sikkert også klare opgaven fint, den D-Link router.

Du har en del enheder og vil gerne have en god hastighed, så vil jeg eventuelt overveje en lidt bedre router i stil med denne her: D-Link DIR868

Eventuelt en med eksterne antenner, såfremt der er flere etager osv. i boligen.

Synes nu godt, at de kunne have tilbudt dig en ombytning UB.

Lad os høre, hvad du beslutter dig for.

havde ikke set den lidt dyrere var på lager :) 

jeg smutter ud og henter en 868 med det samme ! 

så ringer jeg vel bare til support og siger brigdemode :P sætter en kabel fra lanport1 til 868 også er jeg vel flyende på wifi 5ghz med maks fart ??? 

Omdømme 3

Badge +3
     Du kan selv stille CG 3000 i Bridgemode.

Du kan selv gøre det, se vejledningen her:

Sætte Netgear CG3000 i Bridge mode

Men ja, så smider du et kabel i en af LAN portene overi din nye router, så skal den lige aktiveres, så kører det.... :D God fornøjelse...

Lad os høre, hvordan det går...

Så fik jeg D-link 868 hjem. Nu tester jeg lige.

Og skulle det ikke virke så kunne jeg iflg proshop sagtens få pengene tilbage.

Den virker sku som en lækker lille sag.

Og ser da ufatteligt nemt ud at sætte den i bridgemode
    hold nu op :D 

det er fantastisk !!! :D og det beviser bare det var Cg3000 som suttede max.. 

får nu 65-75 mbit igennem på 2.4 ghz trådløs og 100-110 mbit igennem på 5 ghz :D på både ipad,iphone og macbook :D 

det var som en drøm at opsætte :) 

tusind tak til alle som har hjulpet ! nu kører det bare derudaf !!  

•  godt at høre :D og godt du brugte lidt ekstra på en god router.

Tak for tilbagemeldingen og happy surfin' :D

• Måske dumt spørgsmål... Men hvad er forskellen på 

DIR-810L og DIR-868L? Jeg har samme problem, har hastighed 90/40 og måler det fint med kabel, men på wifi får jeg max 45/12, vil den billige ikke kunne klare det ligeså fint som den dyre?, jeg har ikke brug for at den skal kunne andet end at levere hastigheden :-)... 

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    På edbpriser.dk kan du lave en grov sammenligning af de 2 routere.

Det korte svar er jo :) Det er også en dualband (AC) router, så hvis dit udstyr understøtter 5Ghz, så vil du få højere hastigheder...

868'er er bare storebror, bedre specs... Ikke sikker du har behov for det...

Okay lige det svar jeg ville høre :-)..

Er der ikke nogen af jer der undrer sig over at yousee fralægger sig et hvert ansvar, for det skod udstyr de sender til kunderne. Det ville vel være mere rigtigt at sætte prisen ned, og sige til kunderne at de selv skulle købe udstyret, når vi som kunder alligevel er nødt til selv at købe routere, for at få noget bredbånd der virker.

Stort set alle der køber en router og bruger youse som bridge, kan pludseligt få det til at fungere, på trods af at support påstår man bare skal skifte kanal, og får det nærmest til at lyde, at der er os kunderne der er bananer, og ikke forstår noget som helst

Gode forslag og ja det kunne meget vel være det løsningen også er for os.  Jeg har dog ikke forsøgt med skift af kanal endnu det skal lige prøves først.  Vi har fået en Seagcom router med både  2 og 5 ghz pga ny tvbox.  Og så kommer mit spg -  hvis jeg køber en ny router og blot bruger den anden som bridge - kan tv boxen så stadig virke ?  - som jeg har forstået det SKAL det nemlig være en yousee router ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Anrth skrev:
    - som jeg har forstået det SKAL det nemlig være en yousee router ?

Det skal blot være en 5 GhZ router.

Men hvem siger hastigheden stiger, har du optimeret din computer eller tavlet / telefon ?

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)