Lav hastighed om aftenen.

Hej alle.

jeg har sat min router i bridge mode og sat en asus router til.

jeg har 100/20 hastighed. 

Jeg mærker dog at nettet bliver langsomt om aftenen, jeg køre kun på wifi har det noget at sige ?.

jeg har læst herinde at man kan skifte kanal, men vil det hjælpe når jeg køre i bridge mode. 

I går blev jeg smidt af nettet fordi der var en opdatering (sagde yousee). Kan man ikke gøre sådan at signalet køre igennem yousees router uden at være påvirket af deres opdateringer og div. Ting. 

Håber der er en der kan hjælpe, for jeg er lost i det her :-D

14 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Grunden til at nettet bliver langsomere om aftenen er, at folk kommer hjem og bruger det ;-)

Yousee kan som alle de andre udbydere ikke levere den ønskede hastighed hele tiden. Man taler om udbyderne oversælger forbindelsen. Nettet er i sig selv uforudsigeligt. Kun useriøse udbyderere garanaterer den lovede hastighed hele tiden. Så vidt jeg husker er der i IPv6 mulighed for at reservere båndbredde til f.eks. video og tale, men benytter alle det, er vi i en værre situation. Enten virker nettet ellers virker det ikke!

De fleste folk jeg kender har deres router tændt døgnet rundt, så det skulle ikke sige så meget. Når folk er hjemme er der dog mere aktivitet på wifi båndet (især på 2,4 Ghz). Her skal man ikke have licens for at sende, og derfor er det andet som f.eks. : trådløse mus/tastaturer, tyveri alarmer, baby alarmer.

Det kan altid betale sig at vælge en god kanal på Yousee router eller egen router i bridge mode. Jeg har installeret den gratis Wifi Analyzer (fra Farproc) på min andriod telefon. Her er det nemt at se hvilke kanaler de forskellige routere i området bruger på 2,4 og 5 Ghz. Vi bruger stort set kun 5 Ghz hos os, da der fyldt op på 2,4 Ghz, hvor vi bor :-(

Tak for svar slangefar ;-).

det vil sige at jeg kan prøve at hente den wifi analyzer, og finde en kanal som folk ikke bruger ?.

vil nettet så blive hurtigere.

jeg downloader og uploader rigtig meget, har det noget at sige, hvis jeg ikke har uploadkanaler nok. Jeg læste herinde at nogen havde ringet til yousee for at få flere uploadkanaler.

Hmm den kan jeg ikke hente desværre, har kun apple produkter :-(

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Selv om du har æble, så må de da have noget tilsvarende. Søg efter Wi-Fi analyser, så må der komme noget, kan ikke forstille mig der intet er af den slags.

Jgsabroe skrev:jeg downloader og uploader rigtig meget, har det noget at sige, hvis jeg ikke har uploadkanaler nok. Jeg læste herinde at nogen havde ringet til yousee for at få flere uploadkanaler.

Det handler om trafik mellem modem og yousee. Hvis hastigheden er fin med kabel, så har modemmet låst sig fast på nok kanaler.

Jeg har prøvet at hente en app der hedder wifi analyzer, men den kunne ikke se hvilke kanaler folk brugte i området desværre.

jeg var så inde og google lidt på det, folk skrev at apple ikke vil have at man kan se sådan noget,mdet går åbenbart imod deres politik... Come on altså :-).

var lige inde på min nye router (asus RT-AC87U). Der kunne man kun vælge kanaler fra 40 og opefter ? Ellers er det bare mig der er en klump til alt det her teknik hahaha.....

Nå okay. Tak for svar.

jeg har 107/26 mbit hastighed på wifi, så det må jo være kanon når jeg har 100/20 mbit bredbånd ;-)

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja det ser fornuftigt ud. Der er et hav af Wifi Analyzer til android. Derfor nævner jeg producenten på den jeg bruger. Der må også være mange at vælge i mellem til Iphone. Det gode ved at have det på din mobil, er du nemt kan gå rundt i boligen og checke signalet.

Som standard har vi vist alle 2 upload kanaler. Det fungerer fint med 30Mbit upload. Får du en dag større upload (maksimum lige nu er 60), skal du have flere upload kanaler.

Det er fordi min mac bliver smidt af nettet hele tiden.

der er nogle der siger det er fordi man ikke har nok upload kanaler.

nu prøver jeg at kontakte yousee og høre om jeg kan få flere

Omdømme 4

Badge +3
Lige da jeg kom til YouSee havde jeg også hyppige genstarter af router. Jeg mente, at det var en defekt router og ringede til supporten. Vi snakkede lidt frem og tilbage. Til sidst spurgte den venlige supporter til vores antenne kabel. Jeg måtte indrømme, at det var meget gammelt og uden HF tætte stik. Det er noget med, at støj kan opfanges af  utæt kabel/stik,  og løbe tilbage og genere internet forbindelsen. Jeg gik straks ud og købte et nyt kabel og de hyppige genstarter stoppede. Nu har jeg af og til genstarter, men det  skyldes sikkert, at jeg laver for mange samtidige forbindelser, og det kan 6250 ikke lide :-(

Yousee sagde jeg havde kanaler nok, han satte mig så på en anden kanal.

nu gendanner jeg macen og ser hvad der sker.

tak for hjælpen folkens ;-)

Hvad er det for et stik man skal købe 

Omdømme 4

Badge +3
Hvis dine antennestik ikke er til at skille ad, er de sikkert i orden. Mine havde en grå kappe af plastic man nemt kunne pille af med hånden. Den grå plastic kappe var ikke HF tæt  :-(

Så tror jeg mine er hf tæt hehe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P