Lav hastighed i primetime


Vis første besked

38 Kommentarer

Så er Smørum Kabelnet kommet på YouSee's net.

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at checke at de lever op til vores mål.

Speedtest

Indtil videre går det vidst nogenlunde.

Ja, jeg tror det kommer an på centralen. Hvis kapaciteten er til stede så kører det hele sikkert fint.

Det jeg har lidt svært ved at forstå er, at Yousee ikke reagere på klagerne og løser problemet. Det er åbentlyst at der er et problem på centralen, men efter at jeg har leveret beviserne er de bare gået i flyverskjul.

Glæder mig at høre at det kører hos jer i Smørum.

JASE-DK

Det er desværre yousee's måde at gøre det på. Enten er de utroligt dårlige til at planlægge, eller også hiver de bare et uge nummer op af tombola-tromlen, for at få fred for deres kunder i en periode.. Ved ikke hvad der er værst..

Som tidligere skrevet i denne tråd, skulle jeg igennem 3-8 deadlines om året i 3 1/2 år før det endelig skete, men set i lyset af deres plan om at rulle 300mbit over hele landet, så kommer du forhåbenligt ikke til at vente helt så længe,
Jeg tog kontakt til Yousee's support igen idag. Her fik jeg fat I en rar og sympatisk medarbejder, som forsøgte at kontakte de respektive afdelinger i Yousee. Desværre oplevde den rare medarbejder det samme som jeg - at blive sendt rundt i systemet uden at få noget konkret svar. Da jeg spurgte om det ville hjælpe at møde op hos Yousee på Teglholmen, fik jeg besked på at de ansvarlige medarbejdere hos Yousee nok ville nægte at mødes med mig.

Der er øjensynligt noget helt galt hos Yousee. De er udemærket klar over at der er problemer med kapaciteten, men de nægter at tage affærre. I stedet fodre de kunderne med dårlige undskyldninger og løgne om at problemerne snart bliver løst.

Uanset at jeg har 100/30 Mbit, kunne jeg godt stille mig tilfreds med f.eks. 20/5 Mbit. Men 5/3 Mbit hver aften er for lidt.

Nu har jeg bestilt en kobber ADSL hos TDC. Den giver kun 20/2 Mbit, men i det mindste kan jeg regne med hastigheden. Når TDC forbindelsen er etableret opsiger jeg alle mine Yousee abonnementer. Jeg er egentlig meget glad for mit kabel-TV, men jeg vil ikke støtte en virksomhed som behandler kunderne på den måde som Yousee gør.

JASEDK

Yousee er en afdeling i TDC, så dine penge ender samme sted :-)

Hm... der er faktisk sket en forbedring mellem den 10. og 11. April.

https://

Har yderligere hørt at Yousee nu har planlagt opgradering af central som dækker Værløse i uge 20.

Det lover godt :-)

Jasedk

Jeg kan fortælle at vi i Smørum ikke har oplevet nogen problemer med hastigheden. Vi har haft modems som har været konfiguret forkert fra YouSee's side, men de er nu blevet lavet.

Alle de målinger jeg har lavet de sidste 5 dage, køre over 330 M/Bits.

De har vidst også sat en ny CMTS op ude i Tåstrup, så det kan være at der er håb forude.

ST

Nu er uge 20 forbi, og der er desværre ingen yderligere forbedring.

JASEDK

Oplever samme problem med internettet her i Fredensborg, jeg betaler for 100/20 Mbit, men har 3/25 - yay. 

https://

Fik så endelig fat i en hos support som ville fortælle noget om problemet, hans svar var at der er kapacitetsproblemer med internettet her oppe, og de får først løst problemet til NOVEMBER! WOW! Er godt nok skuffet. :@

Gennem de seneste 8 måneder har jeg fået en række datoer fra Yousee mht. hvornår kapacitetsudvidelserne skulle finde sted. Seneste var "i løbet af uge 20". Samtlige af disse datoer har dog vist sig ikke at holde stik. Yousee undskylder det med at de mangler fiber, gravetilladelser osv.

Indtil april svingede båndbredden hos mig mellem 100 Mbit uden for primetime, og 3 Mbit i primetime. I midten af april skete der et eller andet, så nu svinger båndbredde mellem 100 Mbit og 30 Mbit. Det er en stor og væsentlig forbedring, men stadig ikke tilfredsstillende.

Det er mange i mit området som pt. vælger at bruge 4G mobilforbindelser, da disse giver 30/30 Mbit stabil, båndbredde uanset tidspunktet. Jeg råder også mine omgivelser til at vente med at skifte til Yousee, indtil problemerne er blevet løst. 

Kort sagt, så tror jeg ikke du skal regne med den dato du har fået, Min erfaringen er at datoerne ikke holder. Jeg har en fornemmelse af, at Yousee måske ikke har så travlt med at udvide kapaciteten i de områder hvor de ikke får konkurrence fra andre leverandører med hurtigere løsninger. Forretningsmæssigt set, giver det jo også meget god mening.

JASEDK

Jeg føler ikke rigtigt at min up-/download speed er ramt så hårdt.. Det er mere internettets ping der bekymre mig o.O 

http://www.pingtest.net/result/123396899.png

- Rødovre, fiber

Det kører stadigvæk uden problemer i Smørum :D

https://

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)