Låste hjemmesider?


Hej

Jeg oplever et problem der forvirrer mig en del. Jeg spiller bas og vil gerne benytte hjemmesiden scottsbasslessons.com. Jeg har været på siden via min yousee forbindelse før, men nu kan jeg pludselig ikke. Den kommer med en timeout meddelelse hver gang jeg forsøger. Jeg troede først det var en browser indstilling, men fandt ud af, at ingen computer eller tablet på det netværk kan komme på siden. Hvis jeg bruger min mobil som hotspot loader alle maskiner siden uden problemer, så det må have noget at gøre med  forbindelsen igennem Yousee bredbånd. Alle andre sider jeg prøver virker upåklageligt. Finder det en kende mærkværdigt, og tænker om siden måske er blevet lukket for af yousee af en eller anden grund?

Mvh

Karsten

12 Kommentarer

Hej Karsten

Jeg kan godt se den side, du skriver om. :S

Har du prøvet at slette browserens midlertidige filer

  1. Internet Explorer 11: Funktioner > Internetindstillinger > Browserdata > Slet.
  2. Mozilla Firefox: Tryk CTRL+SHIFT+DELETE > Vælg: hele min historik > Detaljer > Aktiver kun Cache > Ryd nu.
  3. Google Chrome: Tre streger > Værktøjer > Slet browsingdata > Vælg Tøm Cache > Ryd browsingdata.
  4. Safari: Safari > Tøm buffer > Tøm.
Kilde: her 

Du kan også prøve at nulstille browseren IE, hvis det er den du bruger:

.

1.Start Internet Explorer.
2.Tryk eller klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner. Hvis du ikke kan se menuen Funktioner, skal du trykke på Alt.
3.I vinduet Internetindstillinger skal du trykke eller klikke på fanen Avanceret.
4.Tryk eller klik på Nulstil

Ovenstående bør være nok, ellers fortsæt.
1. Hvis du bruger Windows Internet Explorer 6, skal du klikke på Gendan standardindstillinger.
2.Tryk eller klik på Nulstil i dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger.

Markér afkrydsningsfeltet Slet personlige indstillinger, hvis du også vil fjerne browserdata, søgemaskiner, acceleratorer, hjemmesider, sporingsbeskyttelse og ActiveX-filtreringsdata.
3. Når standardindstillingerne er anvendt i Internet Explorer, skal du trykke eller klikke på Luk og derefter trykke eller klikke på OK.
4. Afslut og start derefter Internet Explorer.

Kilde: her

I Chrome er det nederst i indstillinger hvor der står nulstil. 

I IE kunne  Kompatibilitetsvisning  også prøves:

  1. Menu-linien
  2. Funktioner
  3. Indstilliger for Kompatibilitetsvisning
Down forevery one or just me:

Denne bruger jeg ofte for at tjekke om en side er nede eller oppe.

http://downforeveryoneorjustme.com/ 

Tak for godt svar. Stort set alle de metoder du nævner har jeg været igennem uden held. Jeg går ud fra jeg heller ikke ville kunne komme på siden på andre netværk hvis det var et browser issue, men det kan jeg godt. Har nu snakket med Yousee support, og den flinke medarbejder måtte indrømme, at dén havde han ikke oplevet før. Jeg skal ringe til udvidet support imorgen, så må vi se om de kan finde forklaringen.

Mvh

Karsten

Den pågældende side loader fint via min YouSee-forbindelse.
Prøv fejlsøgningsværktøjet "tracert" fra en kommandoprompt. Det tjekker om pakkerne når frem. Siden virker hos mig...

C:>tracert scottsbasslessons.com

Tracing route to scottsbasslessons.com [209.59.132.185] over a maximum of 30 hops:

  1     8 ms     8 ms     7 ms  [10.60.0.1]
  2     9 ms    13 ms    18 ms  [10.250.3.1]
  3    16 ms     7 ms    10 ms  xe-2-1-1-308.odnqe10.dk.ip.tdc.net [195.249.146.89]
  4    13 ms    10 ms    10 ms  ae1-0.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.21.83]
  5    11 ms    11 ms    10 ms  te0-1-0-3.rcr21.cph01.atlas.cogentco.com [130.117.15.9]
  6    23 ms    17 ms    22 ms  be2306.ccr42.ham01.atlas.cogentco.com [130.117.3.237]
  7    28 ms    27 ms    27 ms  be2187.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.74.125]
  8    37 ms    36 ms    38 ms  be2183.ccr22.lpl01.atlas.cogentco.com [154.54.58.69]
  9   123 ms   124 ms   123 ms  be2385.ccr22.ymq02.atlas.cogentco.com [154.54.44.141]
 10   130 ms   128 ms   135 ms  be2093.ccr22.yyz02.atlas.cogentco.com [154.54.44.105]
 11   140 ms   138 ms   141 ms  be2080.ccr42.ord01.atlas.cogentco.com [154.54.42.5]
 12   135 ms   137 ms   146 ms  be2248.ccr22.ord03.atlas.cogentco.com [154.54.5.158]
 13   136 ms   136 ms   148 ms  be2616.rcr11.b002281-5.ord03.atlas.cogentco.com[154.54.30.90]
 14   135 ms   135 ms   135 ms  38.88.42.54
 15   146 ms   148 ms   144 ms  lw-dc3-core2-te8-16.rtr.liquidweb.com [209.59.157.229]
 16   137 ms   151 ms   144 ms  lw-dc3-dist15-po6.rtr.liquidweb.com [69.167.128.243]
 17   135 ms   134 ms   136 ms  www.scottsbasslessons.com [209.59.132.185]

Trace complete.

Her er min Tracert log:

Sporer rute til scottsbasslessons.com [209.59.132.185]
over et maksimum af 30 hop:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1
2 9 ms 9 ms 9 ms 10.65.0.1
3 9 ms 9 ms 9 ms 10.250.24.2
4 8 ms 9 ms 12 ms ae11-388.taanqe10.dk.ip.tdc.net [62.243.131.197]

5 13 ms 9 ms 9 ms ae1-0.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net [83.88.21.83]
6 10 ms 9 ms 9 ms te0-1-0-3.rcr21.cph01.atlas.cogentco.com [130.11
7.15.9]
7 15 ms 15 ms 15 ms be2306.ccr42.ham01.atlas.cogentco.com [130.117.3
.237]
8 27 ms 27 ms 28 ms be2187.ccr42.ams03.atlas.cogentco.com [154.54.74
.125]
9 35 ms 37 ms 36 ms be2183.ccr22.lpl01.atlas.cogentco.com [154.54.58
.69]
10 123 ms 123 ms 124 ms be2385.ccr22.ymq02.atlas.cogentco.com [154.54.44
.141]
11 127 ms 127 ms 127 ms be2093.ccr22.yyz02.atlas.cogentco.com [154.54.44
.105]
12 136 ms 138 ms 135 ms be2080.ccr42.ord01.atlas.cogentco.com [154.54.42
.5]
13 136 ms 136 ms 136 ms be2248.ccr22.ord03.atlas.cogentco.com [154.54.5.
158]
14 138 ms 138 ms 137 ms be2616.rcr11.b002281-5.ord03.atlas.cogentco.com
[154.54.30.90]
15 138 ms 144 ms 143 ms cogent-chi.liquidweb.com [38.104.103.166]
16 141 ms 141 ms 142 ms lw-dc3-core2-te8-16.rtr.liquidweb.com [209.59.15
7.229]
17 131 ms 131 ms 132 ms lw-dc3-dist15-po6.rtr.liquidweb.com [69.167.128.
243]
18 * * * Anmodning fik timeout.
19 * * * Anmodning fik timeout.
20 * * * Anmodning fik timeout.
21 * * * Anmodning fik timeout.
22 * * * Anmodning fik timeout.
23 * * * Anmodning fik timeout.
24 * * * Anmodning fik timeout.
25 * * * Anmodning fik timeout.
26 * * * Anmodning fik timeout.
27 * * * Anmodning fik timeout.
28 * * * Anmodning fik timeout.
29 * *

Jeg har skrevet til support på Scottsbasslessons og spurgt om de måske har blokeret min IP af en eller anden grund...kan dog ikke se hvorfor, men der kan jo være sket en fejl..

Ja hvis din traceroute kommer hele vejen frem, så er det nok selve siden der har problemet. Måske du kan bruge en webproxy indtil det er fixet https://www.hidemyass.com/proxy (nede i bunden)  - der er et hav af dem

Har du prøvet at flushe (nulstille) din DNS cache ?

Du skal åbne en commando prompt med administrator rettigheder.

I windows 8.1 taster du WIN tasten + x og så vælger du "kommando prompt (admin)"

I kommando prompten skriver du følgend : ipconfig /flushdns og trykker enter.

Efter at have snakket med afdelingen for avanceret support hos Yousee, endte de op med at sende mig en ny router. Det løste problemet helt. Det eneste der irriterer mig er, at jeg aldrig fandt ud af præcist hvad der var galt.

Men tak til alle for gode tips og tricks.

Mvh

Karsten

Hvordan har du testet adgang til sitet mellem oprettelsen af dette spørgsmål og til du fik det nye modem?

Det lyder nemlig ret usandsynligt, at problemet lå i modemmet/routeren. Det lyder nærmere som om din ip var røget i et filter hos udbyderen af hjemmesiden.
Jeg giver dig helt ret. Jeg er ikke ekspert, men kan dog se, at når jeg lavede en tracert stoppede den lige når den nåede sitet. Men jeg ved ikke nok om det til at kunne gennemskue, om min egen router ville have stoppet før hvis problemet lå i den. Jeg har haft fat i sitets admin, og de påstod der ingen blokeringer var på min IP...

Havde forsøgt på alle måder gennem routeren...med og uden kablet forbindelse. Nulstillede browsere, forskellige browsere, tjekket firewalls mm. Når jeg kørte over min mobil som hotspot var der intet i vejen, så jeg hælder også til at det, logisk set, må have været sitet der har blokeret...men aner ikke hvorfor det skulle være sket. Efter ny router er der ingen problemer (og iøvrigt en router med langt større rækkevidde på 5GHz nettet...sweet!)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Du har fået en ny IP adresse, da du fik nyt modem (ny MAC adresse). Det sagtens tænkes at det var "løsningen".

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)