Spørgsmål

Langsomt Internet og mest i "Primetime".

• Deltager
  • 5 kommentarer
(Irrelevant: bruger ikke skillefilter/TV, -kabler og alt, er fint hvilket bekræftes af at problemet er *fokuseret omkring primetime*..)

Relevant:
- Vi har 300/60 mbit youSee.
- Typisk får vi 30/10 mbit i "primetime": http://www.speedtest.net/result/5700671703.png
(Irrelevant: samme server fra en andens forbindelse samme tid: http://beta.speedtest.net/result/5700666971 )
- Ping til google dns i primetime: rtt min/avg/max/mdev = 111.566/157.680/206.653/32.877 ms
(Irrelevant: google dns fra en andens forbindelse samme tid: rtt min/avg/max/mdev = 26.807/26.831/26.864/0.180 ms)

Det er gradvist blevet værre over de seneste måneder og er nået smertegrænsen.

/Allan

7 Kommentarer

Ja, det ligner jo overbelastning. Ser modemmets signalværdier ellers fine ud?
Logan skrev:

Ja, det ligner jo overbelastning. Ser modemmets signalværdier ellers fine ud?

Det vil jeg tro.. En gang om måneden eller hver anden, genstarter jeg det pga. pakketab / "uncorrectables" (se vedhæftning).

/Allan
Suplerende info, måling på et roligt tidspunkt udenfor primetime viser fuld hastighed: http://www.speedtest.net/result/5702734273.png .

/Allan
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
SNR skal være 31 eller mere. Dine SNR svarer til mine og er fine.

Alle udbydere oversælger deres forbindelser. Yousee er ikke nogen undtagelse. Den typiske kunder bruger typisk måske kun 10% af deres mulige hastighed, og den resterende hastighed kan derfor sælges til anden side. Problemet opstår så, når kundene bruger mere end "normalt". Primetime er her på hverdage fra omkring 16-22.

Du skal huske, at dine tests er øjebliksbilleder på et net, hvor hastighed svinger op og ned hele tiden. En mere grundig test over en længere periode, er at flytte en masse data ned. Jeg gør det ved, at hente en del ISO filer (f.eks. diverse Linux og BSD udgaver) med Bit Torrent. Da mange kilder vil levere data, er du sikker på, at din forbindelse oplever maksimal mulig hastighed over et passende stykke tid. De gange jeg har kørt testen, leveres den mulige hastighed stort set 100% uden for primetime. Køres testen inden for primetime får jeg 30-50% af den mulige hastighed.
Yousee bruger formuleringen "garanteret hastighed" i deres vilkår. Det betyder dog ikke, at man nødvendigvis kan køre fuld hastighed 24/7/365 - for man deler som sagt den samlede båndbredde med andre - men opnår man kun 10% og en elendig ping gennem hele primetime, så er den gal...
Skoleferie = hele tiden primetime. :(
Ping der svinger og hastighed på 1/3 del af hvad den skulle være.
Har Yousee fortalt noget om kapacitetsforøgelse i dit nabolag - ud over den ombygning de har gang i over hele landet lige nu? Hvis I står højt på listen, kan ombygningen være svaret på problemet - det giver en forøgelse på ~4 Gbit (kræver nyt modem).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)