Langsom hjemmeside load tid / Bredbånds hastighed

Hej YouSee.

Jeg er ny 50/20Mbit  kabel internet kunde hos jer, som er skiftet fra et Fulltate ADSL 10/1Mbit abonnement.

Håbet er at få hurtigere internet.

Men jeg oplever at det tager meget længere tid at loade hjemmesider via YouSee end via 

den langsommere Fullrate forbindelse.

Fullrate loadtid af ni.dk er 7sec.

Yousee loadtid af ni.dk er 26sec.

Har lige nu begge forbindelser til rådighed.

Måler jeg internethastigheden ved hjælp af Bredbåndsmåleren.dk får jeg følgende resultat.

Fullrate 10/1Mbit giver download10.09Mbit/s og upload 821kbit/s samt pingtid 34ms.

Yousee 50/20Mbit giver download 46.42Mbit og upload 19.3Mbit samt pingtid 10ms.

Yousee Netgear 6250 kabel modem/router

Med venlig hilsen

Thomas Jensen

5 Kommentarer

hej Thomas

For at undgå misforståeler skal du vide at det er et kundeforum, hvor vi forsøger at hjælpe hinanden. 

Nu er jeg ikke så teknisk at jeg kan give dig et svar, og jeg kan ikke umidelbart se dit spørgsmål. 

Jeg ved dog at man ikke kan nøjes med at tage hastighedstest een gang. Men bør tage testen  nogle gange.  Jeg ved heller ikke om forskællen kan have noget at gøre med din browser.  Er det kun en browser du har taget testen i eller har du prøvet nogle stykker?  

Måske hjælper det at slettte diverse browserdata i browserne, for et mere korrekt resultat? 

Er din java opdateret til sidste version?

Har du også prøvet Erhversstyrelsens hastighedstest?

Er det en kablet forbindelse?

Nå men prøv ovenstående og så er der måske andre kunder der kan give et mere kvaliceret svar.

Hej majah.

Jeg forstår ikke du skriver til mig når du ikke kan bidrage med noget som helst ?

Når jeg tester her med en tom cache:

Uden reklamefilter: ~12s
Med reklamefilter: ~2s

Samlet tid som Firefox bruger på at hente alle elementer.

Hej Thomas
Når du skriver "Hej YouSee" Går jeg udfra at du forventer et svar fra yousee, og at du ikke har læst at det er et kundeforum. Derfor skrev jeg det til dig,

Når nu det er et kundeforum må du forvente at andre kunder kan misforstå det du skriver og jeg skrev bestemt ikke mit indlæg for at genere dig, men blot for at "hive" lidt i din tråd., og måske var du ikke klar over det jeg skrev...

ok - jeg tog fejl og det beklager jeg.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej

ni.dk er er meget langsom hjemmeside, men den tager kun et par sekunder om at loade her.

Du kan prøve at lave en traceroute og se om der er noget galt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)