LAN/Ethernet porte på CG3000

Hejsa

Er der nogen der har oplevet at LAN/Ethernet portne på CG3000 "sætter" sig fast med en lav hastighed feks. 10Mbit i stedet for 1000Mbit, jeg oplever det tit på mit modem og håder der er nogen der kender en løsning.

/Tommy

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +5
Hej 
  • 

Det lyder meget underligt. Jeg har aldrig oplevet eller hørt om dette problem.

Jeg vil anbefale dig at kontakte teknisk support på 70 70 40 40

Åbningtiderne er: hverdage 8.00-20.00 - weekend/helligdage 10.00-20.00

Du kan finde alle muligheder for at komme i kontakt med YouSee her. YouSee er også på Facebook og Twitter.

• Ikke nogen der har en løsning.

Supporten ville lavet et eller andet, så skulle jeg tænde og slukke. Hm, har aldrig hørt noget så amatøragtigt i mit IT liv.

LAN portne blokere stadig væk periodisk, flytter jeg rundt på kablerne forsvinder problemet.

Sætter jeg så en managed switch ind imellem, så er der heller ikke noget problem, så længe porten kører 100 FDX op mod routeren, men porten dør når der køres 1000 FDX og selvfølgelig uden Jumbo Frame (Som disse "SUPER" routere ikke understøtter).

Jeg kan opdater med, at jeg tog et gl. CG3000 modem jeg har og her var der ingen problemer, så det er åbenbart et problem med det modem jeg har.

Omdømme 4
    Badge +1
    Mastisk. Typisk bliver porten clocket efter klienten. Så jeg tænkte, at det kunne være dit netkort / driveren som lavede et eller andet mystisk. Men hvis du siger det virker hvis du skifter port, så forstår jeg det ikke. Måske en firmware opdatering ville kunne fikse det, medmindre du allerede benytter seneste FW i routeren.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)