LAANGSOMT wifi :-(

Hej. jeg har lige snakket med kundeservice angående mit WIFI, da det kun kører 30Mbit. Jeg har dog 80/5Mbit de siger at de ikke kan gøre så meget ved det, andet end at jeg skal prøve med en anden kanal på routeren. dog syntes jeg ikke at det har hjulpet noget som helst. tænkte at hvis man får en ny router hvor den kan kører 5HGz istedet at det mugligvis kan hjælpe? er der nogen som har etfarringer med dette? Mvh Anders

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvilken kanal er der færrest eller ingen brugere på.? Har du prøvet at skrue på hastigheden.? Hvilke målinger får du så. Hvordan er signal styrken.?

Har du målt med mere end en enhed.?

jeg ved ikke hvilken kanal der er færest på? hvordan skruer man på hastigheden?

signalstyrken er rigtig god, da jeg sidder 1m fra routeren. 

Jeg har både testet hastigheden med Ipad, Macbook pro, Iphone 6 og windows 10

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Det vil sige, du har ikke brugt en Analyser, og styrken er også kun gætværk.?

På din side Mit You See kan du stille på hastigheden. Hvilken Router har du.?

ja, jeg har ikke så meget forstand på det.. de sagde da jeg snakkede med support at jeg skulle prøve mig frem..

hastigheden er sat på 80/5

Netgaer CG3000

Omdømme 3

Badge +3
 Har samme modem, og jeg får den hastighed jeg indstiller det til, endda lidt mere. Lige nu har jeg stillet til 20/60, og det får jeg. Kører på kanal 13, er eneste bruger på den. Styrken er helt på toppen (-40dBm).

den ligger på 97% og svinger mellem -37-40 dBm?

og kører på kanal 6

Omdømme 3

Badge +3
 Styrken er der ikke noget problem med, bruger andre samme kanal.? Har du prøvet at skrue på hastigheden.?

nu har jeg skiftet til kanal 1. jeg er den eneste som bruger den kanal..

men har testet hastigheden igen, og den kører 27/6 mbit.. syntes godt nok ikke det er tilfredstillende :-/

Omdømme 3

Badge +3
 Du kan ikke skifte så hurtigt, det tager 3-4 minutter for modemmet at genstarte.? Er du sikker på at der er skiftet.?

Hvis du ikke kan få den hastighed som modemmet er stillet til, så kontakt kundeservice.

PS: Hvilken hastighed får du med Kabel.?

jeg har skruet på hastigheden, så den hedder 60/25.

og på WIFI kører den 2,5 download og 16 i upload..

Omdømme 3

Badge +3
Hvordan er den på kablet forbindelse.?

Jeg prøvede at stille hastigheden til 60/25mbit.

WIFI kørte 2,5 download og 16 upload

LAN kørte 2 download og 25 upload

Jge har så stillet hastigheden tilbage til 80/5Mbit for at prøve der

WIFI kører 25,5 og 6 upload

LAN kører 87 og 6 upload

WIFGI analyzer siger 100% -37dBm

jeg kører på kanal 1 som den eneste

Omdømme 3

Badge +3
Når du bruger Kabel, så får du det du skal, og det er den forbindelse der regnes med, der gives ikke hastigheds garanti på Wi-Fi.

nej det er jeg også godt klar over. men kan det virkelig passe at det ikke kan kører hurtigere?

Omdømme 3

Badge +3
Jo, det kan det godt, som skrevet får jeg den valgte hastighed på Wi-Fi.

Prøv at vælge kanal 11 og se om det evt. hjælper. Det gjorde det hos mig, efter jeg gik fra automatisk valg til manuelt valg.

Mvh.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints COP har modtaget fra andre medlemmer.

Hvor har du placeret dit modem/router ? Står den nede ved gulvet og samtidig under et møbel, så har Wifi svært ved at komme rundt. Den bedste placering er i højden, gerne 2 meter oppe.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)