Konstant udfald Netgear C6250

Hej alle sammen,

første udfald skete da jeg kom hjem fra arbejde og skulle til at spille noget computer med en ven. Tidspunktet var cirka 16:45. Jeg har aldrig set disse udfald før. Udfaldene varer en 2-5 minutter, mens det sker hvert 2.-30. minut. På selve computeren viser den at jeg stadigvæk har internet, men det har den ikke. Modemmet lyser også normalt når disse udfald sker.

Jeg har prøvet at genstarte modemmet og resette modemmet fuldstændigt. Jeg har tjekket med kabler om de sidder rigtigt nok. Jeg har tjekket jeres driftinformation. Jeg har også tjekket min hastighed, og jeg får det jeg skal have. Jeg har også ringet til jer to gange nu, begge gange uden noget held for hjælp.

Første gang jeg ringer til 70 70 40 40, får jeg at vide at det er et teknisk problem. Derfor bliver jeg stillet om til teknisk support der spørger ind til alle de ting jeg kunne gøre for muligvis at løse problemet selv. Da intet har hjulpet har jeg derefter skrevet til jeres facebook side. Gennem meget skriveri får jeg til sidst at vide at jeg skal skrive en mail til isupport@yousee.dk, for at få et nyt modem tilsendt.

Problemet er at det er fredag og jeg skal helst gerne have internet til weekenden. Derfor har jeg såvel også ringet i dag og informeret YouSee support om, hvor dårlig en hjælp og service jeg har fået. Jeg spurgte også om jeg selv kunne komme og hente et modem. I den automatiske email reply fik jeg simpelt at vide at der ville gå to hverdage...

Det er ikke godt nok overhovedet.

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Vores udfald er reduceret efter vi skiftede antenne kabel. Noget med at støj fra f.eks. fjernsyn kan løbe tilbage i et ikke HF tæt antennekabel og genere internet delen. Næste skridt hos os er at helt gå over til 5 GHz, da der er mange 2,4 GHz net i området. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Slangefar skrev:
Vores udfald er reduceret efter vi skiftede antenne kabel. Noget med at støj fra f.eks. fjernsyn kan løbe tilbage i et ikke HF tæt antennekabel og genere internet delen. Næste skridt hos os er at helt gå over til 5 GHz, da der er mange 2,4 GHz net i området. 

Jeg kører normalt med 5 GHz, men hvis afstanden, fra modem til den enhed jeg bruger, er for stor, går jeg tilbage til 2,4 GHz. 5 GHz er meget fin, men bliver ringere ved større afstande.

Hvornår er jeres udfald blevet reduceret? Fordi jeg begyndte først at få mine udfald onsdag d. 18. november og jeg har haft udfald lige siden. Jeg har intet problem haft med mine kanaler, det er kun nettet der ikke virker ordenligt.
Jeg bruger selv et kabel fra modemmet til min computer.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er vel 14 dage siden jeg skiftede antenne kabel. Vi havde ikke problemer med kanalerne, men vores antenne stik var absolut ikke HF tætte. Hvis du bruger kabel skal du huske at slå WiFi fra (en knap på router, eller gøre det permanent inde i router). Der er utroligt meget støj på 2,4 GHz (baby alarmer, mikrobølgeovne osv.), som kan genere din 6250.

Omdømme 4

Badge +3
Vi har vores 6250 stående højt og midt i vores bolig og har et rimeligt signal på 5 GHz. Vores problem er udstyr som ikke kan køre 5 GHz (en version 1 Chromecast og en gammel bærbar).

Ja, men det burde ikke have nogen betydning om jeg har slået Wi-fi på eller til. Det skulle jo meget gerne kunne virke med både trådløst og på kabel.
Jeg kan pt. ikke se at det er andres fejl end YouSee. Jeg har ikke lavet noget om derhjemme og det kom lige pludseligt onsdag aften. Jeg har fået disse udfald på 2-5 minutter, hvert 5.-20. minut, og som sagt er det bare ikke i orden.

Omdømme 4

Badge +3
Det gælder om at minimere dine fejl kilder. Bruger du ikke WiFi bør du derfor slå det fra. Er det en fejl på centralen skal flere nok have samme problem før YouSee gør noget :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)