Kan ikke finde mit wifi

Jeg har Netgear C6250 som virker fint men jeg har et problem når jeg vil forstærke signalet til den fjerneste ende af huset hvor den trådløse ikke når ned.

Jeg har derfor købt et TP-Link, en dims man sætter i stikkontakten for at forstærke signalet.

Ved opsætningen kan TP-linket ikke finde mit trådløse netværk fra Netgear. Naboernes trådløse netværk popper op men ikke Netgear.

Jeg har prøvet at tilslutte mit gamle Mac airport i en af Netgears udgange og den kan TP-Linket sagtens finde også.

Hvorfor kan mit TP-Link ikke finde mit Netgear? Nogen der har en ide?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Ved ikke rigtigt om det kan være et problem med 5 GHz. Prøv med 2.4 GHz. Har selv en forlænger, der virker fint.

Købte selv en WiFi extender til vores netværk, købte en Netgear da jeg tænkte de nok arbejde bedst sammen..

Tror jeg havde ret for opsætningen to under 2min. Den opretter 2 nye netværk et 2,4 og et 5Ghz med samme navn som dit netværk bare med EXT til sidst i navnet.

Eneste der var med det er man skal være tæt på sit WiFi når man opsætter det, derefter frakobler man det og flytter det til den sal/værelse man vil have det i og vupti så køre det. Har læst nogle SKAL opsættes med netkabel først før det virker, men som sagt ikke denne her.

Man skal være opmærksom på man ikke får et lige så hurtigt netværk på extenderen, dog mærkbart beder end hvis man "kører" med kun en streg på sit WiFi. Et 2,4Ghz netværk rækker længer en et 5Ghz netværk, men kan dog ikke kører helt så høje hastigheder på et 2,4Ghz netværk. Desuden så der mindre trafik på et 5Ghz netværk da stort set alle netværk køre på 2,4Ghz hvilket giver mindre forstyrelser på et 5Ghz netværk..

Du skal desuden skifte kanal dit netvær, vil forbeder det mærkbart. Med mindre du bor et sted hvor der ikke er andre der har wifi. Jeg vil anbefale 2,4Ghz på kanal 6, 12 eller 13 og dit 5Ghz på 64, de fleste mennesker ændre nemlig ikke dette og det gør alle kører på standart kanal og skaber stor trafik på de kanaler hvilket også er med til at forringe kvaliteten af dit WiFi.

Til sidst kunne du også overveje muligheden at flytte din Ruter til et mere centralt sted i huset, du kan sagtens købe et længer kabel til din Ruter.

Du kan se den extender jeg har købt på linket.

WiFi Extender

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P