Spørgsmål

Jeg mister forbindelsen

Hej derude

Jeg har et problem med mit internet, jeg mister kortvarigt forbindelsen flere gange dagligt, og det gælder både den trådløse del som den kablet.

Jeg har prøvet at genstarte min router (Sagem Fast 3890) men det løser ikke problemet.

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med mit problem ?

Håber der er nogen derude der har løsningen, da det er ret irreterende.

Mvh. Frank

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Havde samme problem da jeg fik modemmet, men efter en udskiftning af vægdåsen, så tabte det ikke forbindelse.
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan er din kabling? Vores var ikke i orden mod vores TV. Det opfangede derfor indstråling når en mobiltelefon kom forbi med en af de nye frekvenser. Vores stik var ikke skærmede og støj løb tilbage i kablet og genstartede router.

Hvad siger dine støjtal (SNR) fra router? Er der noget i loggen på router?
Hej

Jeg er kommet fra et ældre Yousee Modem, til det nye her, og det gamle havde overhovedet ikke de problemer her, så jeg antager at kablingen er iorden.

Jeg ved ikke hvor man ser de støjtal.

Frank
Omdømme 7
Badge +7
1. Log på router (instruktion på en label i bunden)
2. Tryk Status
3. Tryk Connection
4. Give tallene for søjlen med SNR (tag evt. et billede)
Omdømme 7
Badge +7
Router log findes som Event log også under Status.
Omdømme 5
Badge +2
Hej, 7-9-13 og jeg håber min modem/router stadig virker, den har virket næsten fra dag 1, men jeg havde lidt problemer i starten. De 2 kabler fra splitter stikket til TV boks og kabelet til modemmet måtte ikke være sammen bundet, men sidde frit, siden har den virket og jeg har 4 porte i brug samme tid jeg bruger Telefon og iPaden.
Hej

Slangefar skrev:

1. Log på router (instruktion på en label i bunden)
2. Tryk Status
3. Tryk Connection
4. Give tallene for søjlen med SNR (tag evt. et billede)

Jeg har taget dette screenshot, jeg ved ikke om det er det du skal bruge:

Frank
Omdømme 7
Badge +7
Dine SNR ser ok ud. De skal være 31 eller over.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker kan YouSee sætte noget overvågning på din internet forbindelse. Det var måske værd at prøve.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)