Spørgsmål

Jeg har ændret kanal for wifi. Nu virker wifi ikke

Via "mitwifi" har jeg skiftet kanal for for 2.4Ghz nettet. Jeg skiftede fra kanal 6 til kanal 1.
Efter dette kan jeg ikke komme på internettet via wifi.
Jeg har skiftet tilbage til den oprindelige indstilling, men samme resultat.
Min router er en Netgear CG3700.
Jeg håber nogen har et godt råd......
Venlig hilsen
Gert

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Er der ventet de nødvendige minutter der skal gå før ændringen er udført.?
Hej Radiomanden
Ja, det mener jeg. Efter omkring 30 minutter virker det stadig ikke.....
Omdømme 7
Badge +6
Når der er kortet og trykket gem så starter der en nedtælling, når den er færdig, er ændringen lavet, har ikke været ude for at det ikke virker.
Kender ikke lige der modem, men nogle har en indikator for begge Wi-Fi frekvenser, så det kan ses at de virker.
Hej Radiomanden
Jeg har lige prøvet igen, med samme resultat. Det ser ud som om wifi er ok, men der er ikke forbindelse til internettet når jeg vil bruge wifi. Når jeg er tilsluttet via kabel virker det hele.
Jeg tror routeren er ret almindelig brugt af Yousee.....den er nævnt flere steder på deres support sider...
Venlig hilsen
Gert
Omdømme 7
Badge +6
Routeren er helt almindelig fra You See, men det er en ældre model, så har ikke haft den, gik fra en Cg 3000 til en Netgear 2650, da 3700 var udgået på det tidspunkt, nu er alle undtaget 3890 udgået.
Prøv med en gendannelse/nulstilling af Modemmet, og se om det ikke hjælper.
Hej Radiomanden
Hvis jeg gendanner/nulstiller modemmmet/routeren vil jeg så ikke nulstille alle oplysninger og indstillinger og dermed få svært ved at få gang i den igen......?
Venlig hilsen
Gert
Omdømme 7
Badge +6
Jo, det skal sættes op igen efterfølgende.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Gertmanley

Det kunne lyde som om, at modemmet ikke kunne genskabe forbindelse til internettet. Det kan f.eks. være pga. dårlig signal frem til modemmet. Aflæsning af signalværdier på modemmet kunne give en indikation herpå.

Jeg håber at du har fået det løst og at du vil dele løsningen her i tråden :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)