Spørgsmål

IP skifter konstant efter tilkøb af fast IP

Omdømme 1
Badge
  • Udforsker
  • 25 kommentarer
Jeg købte fast IP for et par uger siden, og siden da har jeg fået en ny IP hver eneste gang jeg har genstartet min router (dvs. ved DHCP release og renew). Før fik jeg kun ny IP hvis mit modem havde været offline i et døgns tid.
Jeg har været i kontakt med YouSee flere gange, men har endnu ikke fået et svar. En af dem gav mig en IP-adresse som skulle være allokeret til mig (jeg har også fået den tildelt af DHCP et par gange), og fortalte at jeg skulle forsøge at sætte den op som en statisk adresse med den gateway og netmask som DHCP giver mig. Men det virker ikke.

De IP-adresser som jeg får tildelt, ligger også i en helt anden range end før jeg tilkøbte fast IP. Før startede de alle med 188 og lå ifølge whois-dataen i et netværk med netname KABELTV. Nu får jeg udelukkende IP'er i 87.63.117.0/24 rangen, som hedder TDC-TELEDANMARK-BREDBAANDSADSL-NET.

Er der nogen herinde som har nogle tricks til at få en fast IP til at blive mere fast end en dynamisk IP? :)

5 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hvorfor genstarter du routeren så ofte?

Jeg har aldrig haft fast ip, og har kun fået ny ip ved udstyrsskift.
Omdømme 7
Badge +7
Lease time er normalt så vidt jeg husker 72 timer. Det vil sige din router skal være slukket i mindst 72 timer før den eventuelt skifter IP adresse. Jeg har også kun oplevet IP adresse skift efter YouSee har sendt en ny router med en anden MAC adresse.
Omdømme 1
Badge
Sigvard skrev:

Hvorfor genstarter du routeren så ofte?

Jeg har aldrig haft fast ip, og har kun fået ny ip ved udstyrsskift.

Det gør jeg heller ikke normalt, og vil også helst undgå det. Det har kun været for at teste, eftersom den første YouSee-medarbejder jeg talte med mente at der ville gå nogle dage før ændringen trådte i kraft. Så jeg har genstartet på livet løs, i håb om at IP'en ville forblive den samme - men stadig uden held, her over en uge senere. :(
Omdømme 1
Badge
Slangefar skrev:

Lease time er normalt så vidt jeg husker 72 timer. Det vil sige din router skal være slukket i mindst 72 timer før den eventuelt skifter IP adresse. Jeg har også kun oplevet IP adresse skift efter YouSee har sendt en ny router med en anden MAC adresse.

Ja, jeg kan heller ikke huske hvornår min IP sidst har ændret sig. Men min router brændte sammen tidligere på måneden, og da jeg kom online igen (med en ny IP) gik det op for mig hvor besværligt det var at få min IP ændret alle de steder hvor den er whitelisted. Så jeg tænkte at de 50 kr./md. var godt givet ud, men der tog jeg fejl...
Jeg ender nok også med at afmelde det igen, med mindre nogen har en gylden løsning. :)
laksen skrev:

Ja, jeg kan heller ikke huske hvornår min IP sidst har ændret sig. Men min router brændte sammen tidligere på måneden, og da jeg kom online igen (med en ny IP) gik det op for mig hvor besværligt det var at få min IP ændret alle de steder hvor den er whitelisted. Så jeg tænkte at de 50 kr./md. var godt givet ud, men der tog jeg fejl...
Jeg ender nok også med at afmelde det igen, med mindre nogen har en gylden løsning. :)

Hvis du kender din gamle routers mac adresse, skulle du meget gerne kunne sætte din nye router op til at bruge denne, således du beholder din gamle ip. Ved ikke lige hvor det er i yousee router, da jeg altid har kørt i bridge mode og brugt min egn router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)