Internt netværk Windows 10

Der er 3 computere i huset: 2 PC og en Laptop... De har alle fået W10.. De kan alle sammen gå på internettet og de kan alle ses når jeg klikker på "Netværk"....

MEN:

Ingen af dem kan kommunikere med de andre... enten er "Netværksstien ikke fundet" eller også skal jeg skrive nogle "Legitimationsoplysninger", som jeg ikke ved hvad er. Det er i hvert fald ikke den adgangskode jeg bruger for at logge på. Hvad skal jeg gøre? Mine drivere ER opdateret. (Siger W10)

Den har opført sig sådan, siden W10 blev installeret...

Og hvordan kan man i øvrigt slette de "gamle" hjemme grupper, så jeg kan prøve at oprette en ny, der kan virke på alle 3 maskiner...

Det er Fan..e irreterende at skulle overføre videoer via USB... 

:-(
[img]359iFC0C97F1531BF781.jpg[/img]

2 Kommentarer

*Bump*

Er der slet ingen, der ved noget som helst om Opsætning af netværk....???

Hej.

Der er flere måder man kan opsætte netværk på, f.eks. har jeg fravalgt brug af hjemmegrupper, så bruger du hjemmegrupper kan oplysningerne her sandsynligvis kun delvis, eller måske slet ikke, bruges i dit tilfælde.

I boksen med legitimationsoplysninger skal man oplyse brugernavn og adgangskode til den computer (eller anden enhed) man vil have adgang til. Hvis kontonavnet ikke passer må man vælge "Brug en anden konto", og derefter som brugernavn skrive brugernavnet på den computer, man vil have adgang til, evt. sammen med computerens navn, så skriv computernavnrugernavn (husk mellem navnene) i den ene boks og adgangskoden i den anden boks, begge gældende for den computer, man vil have adgang til.

Hvis man markerer feltet "Husk mine legitimationsoplysninger" bliver oplysningerne gemt og skal ikke tastes næste gang man vil have adgang til pågældende computer.

I øvrigt kan man via kontrolpanel indtaste og vedligeholde legitimationsoplysninger til netværkssteder, der hyppigt bruges. Det kan være lettere.

Men for at virke kræver det at der på den computer, man vil have adgang til, er mindst én delt mappe, og det skal være specificeret hvem der kan få adgang. Der kan være indstillinger under avancerede netværksindstillinger, der bestemmer at kun brugere med en konto på computeren kan få adgang. Desuden skal sikkerhedsindstillingerne for den/de delte mapper tillade at den pågældende bruger har læseadgang og evt. også skriveadgang.

Endvidere skal firewallen tillade at der oprettes adgang. Det kan godt forekomme at man skal ændre en indstilling fordi der ikke automatisk gives adgang. Netværket skal i computerne være kategoriseret som et privat netværk eller et arbejdsnetværk. Er kategorien ukendt eller offentlig får man muligvis ikke adgang. Der er også krav til IP-adressen, af de fire dele skal de tre første være ens. Ved YouSee er det sandsynligvis 192.168.0.xxx.

Det er måske ikke aktuelt i dette tilfælde, men det skal dog nævnes at Microsoft har ændret kodningen af adgangskoder m.m. for nogen tid siden, hvilket betyder at det ikke er helt ligetil at etablere adgang til eller fra ældre computere med Windows 98 eller endnu ældre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)