internet via smart-tv virker ikke

• SQE
  • Deltager
  • 1 kommentar
Her til aften forsvandt brugen af apps på voressmart TV (Panasonic). Vi så netflix på tv-et via trådløst internet. Efter en kort pause i kigningen forsvandt forbindelsen. TVet melder at der er kontakt til router og videre til internettet. Men fjernsynet kan ikke logge på netflix, eller nogen andre apps i øvrigt. Har nogen et bud på hvad problemet kan være? - En hjemmeside beskriver tilsvarende problem i 2014 - her anføres at DNS-en pludselig er ændret. Men manuel ændring af DNS til de foreslåede numre hjælper ikke. Har nogen andre bud?  

3 Kommentarer

Omdømme 6
Har du ændret DNS i TV eller router for at få adgang til f.eks. US Netflix? Netflix er travlt i gang med at lukke for, at vi smugkigger på US Netflix.

Prøv at gå ind i routeren og se om DNS ser fornuftigt ud. Det skal som standard står til at at hente DNS fra udbyder.

Jeg ser selv US Netflix ved manuelt at have sat  2 amerikanske DNSer i router. På denne måde får alle Netflix brugere her adgang til US Netflix (SmartTV, tablet, 2 mobiler og en bærbar).

Tak for svaret. Jeg har nu ikke ændret på DNS, så det er næppe problemet i sig selv. Jeg mistænkte YouSee for at havde ændret noget, så DNS indstillingen var forkert. Men så var der sikkert flere der havde kunne fortælle tilsvarende historier herinde. Problemet var væk dagen efter, så jeg har ikke opklaret, hvad der var årsagen.

Omdømme 6

SQE skrev:
Tak for svaret. Jeg har nu ikke ændret på DNS, så det er næppe problemet i sig selv. Jeg mistænkte YouSee for at havde ændret noget, så DNS indstillingen var forkert. Men så var der sikkert flere der havde kunne fortælle tilsvarende historier herinde. Problemet var væk dagen efter, så jeg har ikke opklaret, hvad der var årsagen.

Du skulle vel ikke være fra Aalborg? Her forsvandt internet, TV og telefoni på det tidspunkt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)