Internet nede periodisk i 1-2 minutter

Om aftenen har jeg på det seneste oplevet at internettet ikke svarer i 1-2 minutter... når det er overstået virker det helt fint resten af aftenen..

Jeg kører på 1 GBit LAN så det er ikke et trådløs problem !

Det er heller ikke browseren som er i stykker, ingen programmer på computeren kan komme på nettet i de 2 minutter. 

Jeg har flere comptuere i huset og mobiltelefoner - og har oplevet det på flere af dem.. som sagt kun 1 enkelt gang om aftenen i 'primetime'. 

er der noget jeg kan gøre for at finde ud af hvad problemet skyldes ?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej MartinKirk 

Velkommen til YouSee Forum! :D

Hvis det ikke hjælper at resette modemmet i bunden, så skal du kontakte vores support, så vi kan få set nærmere på sagen og eventuelt få forbindelsen fejlmeldt til en tekniker.

/Kasper 

Min forbindelse gør det samme i perioder ca. 2 gange i døgnet når der i loggen står:

"Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received"

Så forsvinder næsten alt upload/download i 10 minutter indtil den holder op.

Jeg troede da at det var en 'feature' man bare måtte leve med.

Men måske ringer jeg en dag og brokker mig..

Hej,

Jeg har rodet med dette problem (eller et tilsvarende) de sidste par dage.

Jeg kommer fra en 100/20 linie og kører nu 300/60.

Som sådan kører det fint og overholder hastighederne, MEN hvis jeg henter eks. en 20gb fil, som jo går vildt hurtigt med denne hastighed 37,5mb/s, så efter de første 10gb er hentet, begrænses min forbindelse til omkring 600kbps i PRÆCIS 5 minutter og derefter kommer hastigheden op igen. Det hjælper intet og genstarte modemmet i den periode og heller ikke og genstarte computeren.

Jeg har kigget i betingelserne for bredbåndsaftalen og der er intet nævnt om dette.

Jeg håber det kan hjælpe dig til måske og se et mønster i hvornår det sker for dig.

(EDIT: Efter ydeligere tests virker det som om det ikke er mængden af data der afgør hvornår det sker men nærmere i hvor lang tid ad gangen forbindelsen er udnyttet 100%, i mit tilfælde omkring 5minutters belastning.)

mvh

Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)