Spørgsmål

Internet hastighed?

Omdømme 7
Badge +2
Hej,

Jeg har en 300/100 forbindelse (100 tror jeg det er) Laver jeg et hastigheds test på PC'en kører det med ca. med 325 Mbps , men hvorfor er hastigheden på min iPad kun 58 Mbps? er det normalt?

Jeg syntes engang målingen på iPaden har vist 300, men ikke mere...

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken frekvens måler du på? Så vidt jeg husker er link hastigheden maximum 300 Mbps på 2,4 GHz. Her går omkring halvdelen tabt fordi det er trådløst. Højeste mulige reelle hastighed er så derfor omkring 150 Mbps. På 5 GHz er den trådløse hastighed meget højere. Sidder lige nu med en tablet med linkhastighed på 860 Mbps.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg er ikke inde i det tekniske om hvad frekvens det er, men ved kun det er sat til AUTO på Yousee logind siden.

Jeg har lige fået et nyt TV, så havde Sagemcom 3890 modemet slukket i går, jeg tænder den så bare igen, uden af vide om det er den ene eller den anden frekvens WIFI til iPaden kører på, kan man evt. sætte det i indstillinger til at ikke være Auto, men med 5 GHz?

Men nu er de ca. 60 Mbps nok til iPaden, men bare mærkeligt med den lavere fart...
Omdømme 7
Badge +2
Nu ændrede jeg kanaler til 10 og 100 så må vi se om noget ændres...
Omdømme 7
Badge +7
Problemet er at 3890 som standard kalder begge de trådløse net det samme og med samme kode. Det gør, at du har svært ved at se hvilken frekvens som bruges, hvis ikke enhederne afslører hvilken frekvens som bruges.

Jeg har ændret i router så de 2 frekvenser hedder noget forskelligt. Vil man selv rette i router med det trådløse, skal man kontakte Yousee og bede om en "Åben konfiguration". Vi bruger her kun 5GHz.
Omdømme 7
Badge +2
Tak for info, men iPaden kører stadig med ca. 60 Mbps, men sidst jeg målte kørte PC'en med ca. 335 Mbps, så det kører da hurtigt nok :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)