Spørgsmål

Ingen support - kun penge, penge, penge.

Omdømme 2
Yousee har nået lavpunktet. Det er mig en kæmpe gåde, hvordan danmarks største medieudbyder - iflg. alle medarbejdere i teknisk support jeg taler med, ikke har en IT afdeling med uddannede mennesker indenfor deres felt.
Jeg blev i dag rådet til at skifte bredbåndsudbyder, da vi efter 8-10 samtaler, udbytning af modem, forward af porte, DMZ hosting og andre løsninger der bør virke, stadigvæk ikke kan få deres løsninger til at virke.
Igen igen gik deres flinke, men total intetanende, igennem det sædvanlige manuskrift med:
1. Har du genstartet modemet?
2. Har du reset til factory defaults?
3. Har du prøvet at logge ind på 192.168.0.1
4. Så kan du bestille en tekniker til dit hjem - det koster 1400 (eller sådan noget)

Total amerikaniserede tilstande, hvor det i højere grad handler om at få folk ud af røret, eller bestille en tekniker de kan tjene penge på.

Fakta er, at jeg igennem Yousee har bestilt en forbindelse og et modem, som jeg endda hæfter for hvis jeg smider det væk, men de yder ikke support på det - til trods for det er udviklet specifikt til Yousee i samarbejde med Sagemcom.
I leverer i bund og grund et forældet produkt i coax - og dertil også Ipv4 i stedet for det meget sikrere Ipv6 som efterhånden kræves til flere internationale tjenester, medmindre du vil have en masse restrictions, som så ikke kan omgås fordi jeres routere ikke understøtter noget som helst.

Som den unge mand så forfærdeligt fortalte mig her til morgen "Ja, vi vender os til at få en masse møgfald når vi ikke har muligheden for at hjælpe eller stille videre" - er det det Yousee byder deres medarbejdere efter at have sparret den tekniske afdeling væk? Og er det det vi skal bydes som betalende kunder?
Ikke engang en email har man muligheden for at skrive til ved mere tekniske spørgsmål end hvad de søde, men unge og underuddannede support mennesker kan hjælpe med, omend de prøver ihærdigt.

Jeg er træt.. virkelig træt - og jeg må jo så nøjes med en 32mbit linje via min telefon linje, når nu Yousee sidder tungt på alt guldet, med deres Svensk/Amerikanske ejerskab og er pisseligeglade med de danske kunder.

Tak for ingenting!

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan næppe gives andet svar end det der er givet på FB, udover at den hjælp der så ikke kan fås fra You See support, er der så en chance for at den kan gives her.
Omdømme 2
Radiomanden skrev:

Der kan næppe gives andet svar end det der er givet på FB, udover at den hjælp der så ikke kan fås fra You See support, er der så en chance for at den kan gives her.

Jeg har prøvet at skrive flere gange herinde, ligesom flere andre. Der er ikke rigtig nogen løsning på det :)
Omdømme 4
Badge +2
Har du talt med 2nd line support? Hvis ikke så er løsningen at ringe og trykke sig igennem til opsigelsen. Fortæl om dit problem og du overvejer at opsige. Opsigelsen kontakter selv 2. line support eller stiller dig igennem. Resten har du helt ret i...
Omdømme 2
gicl.dk skrev:

Har du talt med 2nd line support? Hvis ikke så er løsningen at ringe og trykke sig igennem til opsigelsen. Fortæl om dit problem og du overvejer at opsige. Opsigelsen kontakter selv 2. line support eller stiller dig igennem. Resten har du helt ret i...

Jeg har spurgt om at komme videre flere gange, men uden held. I dag blev jeg anbefalet at flytte udbyder. Sidste gang påstod de endda der ikke var en IT afdeling i YouSee.. Det er for lavt :(
Omdømme 4
Badge +2
Prøv opsigelsen. De er mere lydhør.
Omdømme 4
Badge +2
...og træk vejret inden. Kender frustrationen :/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(