Ingen adgang til router

• Udforsker
  • 14 kommentarer
Jeg har ikke længere adgang til min routers brugerflade via adressen 192.168.0.1 (standard access, Netgear CG3700EMR). Intet er ændret i min opsætning. Ingen ny hardware. Har prøvet at "resette" routeren, tage strømmen af i flere minutter, genstarte PC o.s.v.

Jeg opdagede den manglende adgang da jeg i forbindelse med et nedbrud i området (vesterbro) forsøgte at fejlfinde - inden jeg fandt ud af at det var et nedbrud i lokalområdet. Når jeg taster ovenstående IP ind i Firefox får jeg svaret "Forbindelsen blev nulstillet" - normalt plejer der at dukke en boks op hvor man taster login og pw ind.. Har prøvet andre browsere uden held.

Sidste gang jeg var inde i routeren var for tre dage siden via 192.168.0.1 i Firefox (ændrede wireless kanal og rørte ikke ved andet)

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt? Og hvordan jeg kommer ind i routeren igen?

6 Kommentarer

Glemte iøvrigt at sige at jeg har kørt cmd > ipconfig og den siger at standardgateway er 192.168.0.1 - altså den samme som ip adressen jeg taster ind i browseren.

Måske kan disse sider hjælpe dig:

Router

Og

Netgear CG3700EMR

Prøv,

http://www.routerlogin.net 

Ellers så kig her :  Andre muligheder :)

Tak for jeres svar Philip og PW.
Desværre så var der ingen hjælp at hente nogen af de steder i foreslog.

Problemet er at cmd>ipconfig fortæller mig at routerens adresse er 192.168.0.1 (default adressen) men når jeg skriver denne adresse ind i en browser kommer der en "side ikke fundet" eller "forbindelsen blev nulstillet". Normalt bør login-siden til routeren dukke op...

prøv at resette routeren, den lille skjulte knap bag på

hvis du ikke kan se login vinduet kan det måske være noget med en eller anden flash driver - 

jeg fandt de oplysninger jeg skulle bruge på 

http://setuprouter.com/router/netgear/cg3700emr-1cmnds/login.htm

da jeg resettede min skulle den først opdatere routeren med nyt software - det gik hurtigt!

håber det lykkes

Tak for forslaget chae0005. Jeg har været inde på siden som du foreslår men kan ikke finde noget hjælp der. Har også prøvet reset knappen. Der er ingen adgang til modemet/routeren.
Havde en chat med support hos yousee og de sender mig en ny router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)