Svar

Kan ikke opdatere min webside med mit nye modem ?

• Deltager
  • 8 kommentarer
Jeg har fået mig et Cisco modem fra yousee, men nu kan jeg ikke opdatere min webside. Sætter jeg det gamle modem på så kan jeg godt. Men da jeg ikke gider at skifte om på mit modem hver dag så kunne jeg godt tænke mig at få løst mit problem.

Yousee kan ikke hjælpe mig, men de kan godt sælge mig et produkter som ikke virker.

Så nu giver jeg det en sidste chance ellers finder jeg en ny udbyder.

Mit webside program klager over port 21 så jeg formoder mit modem spærre for den port. Men da jeg ikke aner en skid om modems så kan jeg ikke være helt sikker om det er fejlen eller om der er flere fejl.

Er der nogle der kan hjælpe ?

icon

Bedste svar af laksen 6 november 2015, 18:44

FrontPage 2003 har understøttelse for passiv FTP. Gå ind i indstillinger for FTP-forbindelsen og sæt flueben i "Use Passive FTP" som det ses i screenshottet herunder:

FrontPage FTP

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Port 21 (FTP) burde ikke være lukket i dit modem eller hos YouSee. Mig bekendt er kun port 25 (SMTP) lukket, og den kan lukkes op hvis man ønsker det. Kan du ikke logge på dit modem/router og se om der noget med port 21?

Men det må jo være det nye modem. sætter jeg det gamle modem til igen så kan jeg opdatere min webside igen.

Jo jeg kan godt logge ind på mit modem på internettet, men jeg aner ikke hvor jeg skal kikke og rette noget og yousee kan ikke hjælpe.

Jeg får en fejlmelding når jeg forsøger at opdatere som er

Der blev ikke fundet en webserver på min ftp på port 21

Men lige så snart jeg sætter det gamle modem på så finder den det uden problemer.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Bruger du et FTP program eller bruger du FTP gennem en browser for at opdatere hjemmesiden? Kvaliteten af support fra YouSee er rimelig. Jeg har dog ikke brugt dem særligt meget. Jeg vil tro den supporter du har snakket sikkert tror du har pillet internt i routeren, og du derfor må klare dig selv :-( YouSee har ikke nogen grund til at lukke port 21 i en ny router. Hvilken router bruger du?

Jeg bruger et FTP program som jeg opdater med.

Jeg har heller aldrig brugt yousee, men jeg er ikke imponeret. Jeg har ringet til dem i starten af ugen og der kunne de ikke hjælpe og de gav mig selv link til der hvor jeg kan pille med router og jeg sagde til dem at det har jeg ikke forstand på og vidst heller ikke der var sådan noget på router som ikke er trådløst. Talte med en anden i dag som forsøgt at ændre nogle ting inde på router med nogle flueben, men det hjalp ikke og så kunne han heller ikke hjælpe mig mere. Jeg fik den besked at det måtte jeg selv rode med evt. ved at skrive her eller søge på google.

Min nye Router er en Cisco EPC3925 den gamler er en Motorola SBV5121 og der fungere det hele dog er det ikke et hurtigt modem.

Omdømme 4

Badge +3
Jeg kender desværre ikke din router. Jeg bruger en Netgear 6250. I den kan man blokere en service så ens børn ikke kan bruge den. Din router kan måske være genbrugt og en tidligere ejer kan have blokeret FTP service. Det burde YouSee kunne se. Håber andre med samme router kan hjælpe dig.

Tak for dit forsøg, jeg har spurgt yousee om de ikke bare kunne give mig en anden router, men det kunne de heller ikke.

Omdømme 4

Badge +3
Der står en masse om din nye router på nettet. Hvis der ligger en masse skrammel fra en tidligere ejer er det nok nemmest at nulstille den, men det skal du også høre er en gode idé fra andre ejere af samme router. Det gøres ved at vende router. Til venstre er en antenne. Til højre for den er en forsænket knap der skal trykkes på i tændt tilstand i 10 sekunder med en spids genstand.

Tak for dit forsøg men det hjalp heller ikke. Jeg holdt knappen inde i ca. 30 sek. for en sikkerheds skyld.

Jeg får stadig den samme fejl.

Omdømme 4

Badge +3
Du er modig. Hvis du huskede at gøre det med routeren tændt har jeg ikke umiddelbart nogen forslag. Virker den nye router ellers ok? Jeg er ikke bekendt med om YouSee genbruger routere. Jeg kommer sidst fra Fullrate og der skulle min router retur.

Ja den var tændt, ja den nye router virker godt ud over det store problem som jeg har med port 21.

Jeg tror ikke yousee genbruger routere. Da jeg fik den nye så skulle jeg ikke sende den gamle retur. Så derfor har jeg 2 nu.

Jeg kom selv fra dansk kabeltv, der syntes jeg deres service over tlf. var langt bedre og de kunne hjælpe med langt mere hvis der var problemer. Men så fik vi pludselig yousee trukket ned over hovedt. Uden jeg skal kritisere så lyder de som små skole drenge og skole piger som tager tlf. hos yousee. Men da man ringede til dansk kabel tv følte man at det var folk som var voksne og over de 30 som havde langt mere forstand på tingene. Hos Yousee der føler man at man taler med en på 18 år som ikke ved ret meget.

Jeg bruger ofte FTP, og der har aldrig været problemer.

Hvilken FTP-klient bruger du? Det kunne godt lyde som om den kører i active mode, hvilket kræver forwarding af indgående porte hos brugeren. Din gamle router har måske haft en FTP proxy eller noget port triggering som har forwardet de nødvendige porte for dig når det har været nødvendigt.

De fleste nyere FTP-klienter bruger passive mode som standard, hvilket kan bruges bag alle routere. Det kan derfor være et forsøg værd at prøve en anden klient.

Et godt bud på en FTP-klient er FileZilla, men pas på, for deres hjemmeside kan indeholde spyware alt efter hvilket downloadlink man klikker på. Her er et spywarefrit link til nyeste version af FileZilla i 64-bit udgave:

http://sourceforge.net/projects/filezilla/files/FileZilla_Client/3.14.1/FileZilla_3.14.1_win64-setup.exe/download?nowrap

Nu spørger jeg måske vildt dumt men hvad er en FTP klient ?

Det er det program du bruger til at overføre filer med via FTP.

Hvis det du bruger nu er integreret i dit hjemmesideprogram, kan jeg godt se at det er lidt omstændigt at skifte til et separat program. I så fald kan du prøve at kigge indstillingerne i dit nuværende program igennem og se om man kan skifte mellem Active og Passive nogle steder.

Ok nu er jeg med. Jeg bruger et noget ældre program. Jeg har brugt Frontpage de sidste 10 år så det er alt sammen noget jeg laver på min pc og ligger på min harddisk før jeg uploader til min webside.

FrontPage 2003 har understøttelse for passiv FTP. Gå ind i indstillinger for FTP-forbindelsen og sæt flueben i "Use Passive FTP" som det ses i screenshottet herunder:

FrontPage FTP

Tak Tak det virker nu og fik lige opdateret min side.

Du lyder som en ekspert så endnu et stort spørgsmål som jeg har gået og tænkt lidt over. Jeg kan jo nok ikke bruge frontpage de næste 50 år, så er der en nem måde at skifte program på uden at skulle starter helt forfra med at lave en hjemmeside ? bare så de sidste år 10 år ikke har været spildt.

abcde skrev:
Tak Tak det virker nu og fik lige opdateret min side.

Du lyder som en ekspert så endnu et stort spørgsmål som jeg har gået og tænkt lidt over. Jeg kan jo nok ikke bruge frontpage de næste 50 år, så er der en nem måde at skifte program på uden at skulle starter helt forfra med at lave en hjemmeside ? bare så de sidste år 10 år ikke har været spildt.

Det har jeg desværre ikke erfaring med. Men hvis indholdet på siderne følger nogenlunde samme struktur, skal der nok være et program som kan konvertere det til et andet format.

Den typiske måde at lave hjemmesider på nutildags er ved at bruge et CMS (Content Management System), som er et webbaseret system man logger ind på i sin browser for at tilføje indhold, frem for et "stationært" program på computeren.

En af de store ulemper er dog at systemet skal holdes opdateret for at undgå sikkerhedshuller, der kan give ondsindede personer adgang til din side. Nogle CMS-systemer, f.eks. WordPress, som er det mest udbredte CMS, kan sættes op til at opdatere sig selv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)