Svar

Kan ikke finde min NAS gennem nyt Netgear-modem

• Deltager
  • 1 kommentar
Har lige fået Yousee bredbånd og nyt Netgear modem, derefter er der placeret en Switch hvor vores PC'er, printer og en Netgear NAS har forbindelse gennem.

Jeg har kørt instalerings-disk til NAS'en, som fortæller mig ip-adressen til nasen, men det er ikke rigtigt ifølge stifinder på min Win8 PC eller mit TV som kan finde vej til nettet gennem kabel men ikke NASen.

Er der noget i Netgear modem'et som forhindrer adgang til NAS?

icon

Bedste svar af Poul 12 februar 2015, 18:31

TAK for interessen.
Men jeg har lige fået et tip.

Det er en Netgear NAS og et Netgear modem (Yousee udgaven).
Nasen havde den IP-adresse som den fik af det tidligere modem, så jeg kom ind i NASens menu på en lidt anden måde.
Ved at forbinde NASen direkte til en PC (uden om netværket) med et netkabel, og adressen 10.0.0..... i browseren (den gl. adresse), kunne jeg komme ind i menuen, og ændre IP-adressen til 192..... som det nye moden kunne finde.

Se original

2 Kommentarer

hvilken netgear modem og hvilken Nas?

Mvh

Mprs

TAK for interessen.
Men jeg har lige fået et tip.

Det er en Netgear NAS og et Netgear modem (Yousee udgaven).
Nasen havde den IP-adresse som den fik af det tidligere modem, så jeg kom ind i NASens menu på en lidt anden måde.
Ved at forbinde NASen direkte til en PC (uden om netværket) med et netkabel, og adressen 10.0.0..... i browseren (den gl. adresse), kunne jeg komme ind i menuen, og ændre IP-adressen til 192..... som det nye moden kunne finde.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)