Kan ikke få FTP på CG3700EMR router til at virke

Hej

Prøver at sætte min egen FTP server op med Filezilla, og har lavet en port forward på min router, men det virker ikke rigtigt. Jeg kan ikke komme forbi routeren.

Nogen der har fået det til at virke og kan fortælle hvordan de gjorde ?

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det lyder meget dumt, men jeg glemte det selv. Har du husket at sætte port forawrd til Always?

Ja, den står til "Always".

Jeg har også forsøgt at slå Windows firewall fra, men intet hjælper.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet at kalde FTP serveren fra dit eget net? Jeg husker som regel at starte softwaren , men det er ikke altid jeg får gjort den aktiv, hvis det er nødvendig :-(

FTP serveren virker fint på internt net, det er kun udefra jeg ikke kan fange den.

I router loggen kan man se den kommer ind, men så sker der heller ikke mere.

Har godt nok en anden router, men bruger Filezilla som FTP-server (i Passive Mode).

I Filezilla er følgende indstillet:

I Passive Mode Settings har jeg sat ti porte op f.eks. 45000-45010.

Jeg har valgt Use the following IP og indsat min eksterne IP-adresse.

I routeren forwarder jeg port 21 og 45000-45010 til FTP-serveren

Sigvard skrev:
Har godt nok en anden router, men bruger Filezilla som FTP-server (i Passive Mode).

I Filezilla er følgende indstillet:

I Passive Mode Settings har jeg sat ti porte op f.eks. 45000-45010.

Jeg har valgt Use the following IP og indsat min eksterne IP-adresse.

I routeren forwarder jeg port 21 og 45000-45010 til FTP-serveren

Alt dette har jeg allerede prøvet før jeg bad om hjælp på dette fora, dog ikke med samme porte, jeg bruger et andet port range, men har lavet 2 x forward i min router, et på det her port range og en til port 21. Jeg har sat passive mode i Zilla og indsat min eksterne ip.

Og FTP-klienten kører i passive mode?

Jeg kan ikke bruge Active mode.

Hvis en klient ikke kører i passive mode, kan klienten logge på, men så sker der ikke yderligere.

Jeg bruger et FTP test site for at teste om noget kommer igennem, og intet kommer igennem.

https://ftptest.net/

Jeg kan få Explicit FTP over TLS og Plain FTP til at virke. Implicit FTP over TLS virker ikke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)